Jak pakować przesyłki, wie każdy sprzedawca w sklepie. Ale jak to robić, by klienci wracali i ponownie robili zakupy?
Każdy właściciel sklepu internetowego, choć na co dzień jest sprzedawcą, to co jakiś czas i jemu zdarza się zamówić coś z dostawą do domu. Dzięki temu ma on możliwość poczuć jednym z tych, którzy każdego dnia dokonują u niego zakupów. Jeśli tylko potrafi wyciągać wnioski, z pewnością takie doświadczenie przełoży się na jeszcze większe zyski w jego własnym sklepie.
To chyba najprostsze pytanie, jakie dziś sobie zadamy. Bo cóż więcej trzeba, żeby nie stracić klienta, do którego wysyłamy towar, jeśli nie zadbania o to, by przesyłka dotarła do niego cała i bezpieczna.
Rzadko gdzie można dowiedzieć się, w jaki sposób pakowane są towary w danym sklepie. Mamy więc okazję wyróżnić się i poinformować o tym odwiedzających naszą stronę. Pokażmy opakowania, sposób zabezpieczenia przesyłki, doradźmy w sprawie ubezpieczenia.
Czyste, dobrze zabezpieczone tekturowe pudło, wyposażone w razie potrzeby w kratownice lub przekładki w zupełności wystarczy. Jeśli uda nam się znaleźć sprawdzonego dostawcę, nie musimy się martwić, że opakowań nam zabraknie. To zaś wpłynie na wywiązywanie się z terminów, o których mowa na stronie naszego sklepu.
Dużo trudniejszym zadaniem jest sprawienie, by klienci nie tylko raz zrobili u nas zakupy, ale by wrócili ponownie. Tu już solidne, tekturowe pudło, w które zapakujemy towar, może nie wystarczyć. Możemy pójść krok dalej.
Możliwości, by zwrócić na siebie uwagę klienta i zapaść w jego pamięci, jest dziś całkiem sporo. Dzięki kreatywności projektantów, których zadaniem jest stworzenie nowych, innowacyjnych, praktycznych i rzucających się w oczy opakowań, możemy wykorzystać tzw. opakowania fasonowo-wykrawane. Mowa tu szczególnie o tych pełniących rolę ekspozytów, czyli opakowań stanowiących inspirujący dodatek do eksponowanego wyrobu.
Nawet, gdy klient nie zamówił czegoś takiego, śmiało możemy mu to zaproponować. Jeśli jeszcze będzie miał to w cenie przesyłki, mamy duże szanse na umocnienie swojej pozycji. Sami wiemy jak to jest, gdy będąc klientem, dowiadujemy się o bonusie, który sprzedawca dla nas przygotował.
To jeszcze większe wyzwanie i wymagać będzie pewnej pomysłowości, nieszablonowego działania i znalezienia sposobu na wyróżnienie się. Tak bardzo, by nasi klienci zechcieli mówić o nas podczas spotkania ze znajomymi. Wykorzystując otrzymane od nas opakowania z logiem, świetnym designem, praktycznym zamknięciem i trwałym materiałem, którym wyróżniają się dobrej jakości pudła z tektury, stanie się niechcący naszym najlepszym przedstawicielem handlowym.
Czy myśleliśmy kiedyś, by przesunąć nieco środków z marketingu na dział wysyłki? Nie tworząc sztucznego szumu, który w wielu przypadkach trafia w próżnię, zainwestujemy w ten sposób w trwałą i skuteczną reklamę w postaci marketingu szeptanego. Jak pakować przesyłki – jest ważnym pytaniem lecz jednak nie jedynym.
Jak widać, naprawdę nie trzeba wiele, by nasz sklep internetowy przynosił coraz większe zyski i cieszył się popularnością wśród odwiedzających. Skoro już wiemy, jak pakować przesyłki, by nie tylko zdobyć nowych klientów, ale też zachęcić ich do powrotu, a do tego, by to oni pozyskali dla nas nowych kupujących, czas wprowadzić zdobytą wiedzę w życie.