Z myślą o kliencie, do którego wysyłamy nasz produkt.
To odpowiedź, która jako pierwsza nasuwa się na myśl, gdy zadamy pytanie obecne w tytule tego artykułu. Niezależnie, czy są to pierwsze zakupy, czy ślemy paczkę do stałego klienta, wszystko powinno być na jak najwyższym poziomie.
Czego w takim razie oczekuje klient, robiąc u nas zakupy? Dwóch rzeczy:
Czasy się zmieniają, a wraz z nimi zmienia się sposób pakowania produktów. I o ile sklepy stacjonarne, temat dodatkowych opakowań mogą zwykle pominąć, to nie jest dobrym pomysłem, by tak samo postępować w branży e-commerce.
Właśnie dlatego, raz na jakiś czas warto zastanowić się, jak przygotować przesyłki w sklepie internetowym, by nie tylko uniknąć reklamacji, ale przede wszystkim, by klienci wracali po więcej, zostawiając za każdym razem najwyższe noty i same pozytywne opinie.
Solidne opakowanie
Odporne na uszkodzenia, zgniecenia i zalanie – wydaje się, że stosując tekturowe pudła, trudno sprostać tym wymaganiom, ale to możliwe. Dobra jakość tektury, prawidłowe wypełnienie wolnej przestrzeni folią i styropianowymi „chrupkami”, powinno pomóc w osiągnięciu dwóch pierwszych celów. Zakup tekturowych pudeł odpornych na zalanie, też nie stanowi dziś problemu.
Praktyczne opakowanie
Takie, które można rozpakować z przyjemnością, nie spędzając przy tym wielu minut na rozcinaniu kilometrów taśmy pakunkowej. Na szczęście można temu zaradzić, zamawiając fasadowe kartony. Proste w składaniu, solidnie wykonane i nie potrzebujące zbyt dużej ilości taśmy zabezpieczającej. Co więcej, każdy klient naszego sklepu na pewno doceni ten rodzaj paczki, którą otwiera się jak prezent. Choć wie, jak wygląda zamawiany produkt, to używając fasadowego kartonu do pakowania, mamy duże szanse wywołać u niego efekt „WOW”.
Ładne opakowanie
To kartonowe pudełko, które szkoda wyrzucić. Gdy tylko klient je zobaczy, w jego głowie pojawi się przynajmniej kilka pomysłów na ponowne wykorzystanie. Dodatkowym argumentem za tym, będzie logo sklepu umieszczone na tekturowym pudełku. To jak wizytówka – element, który nawet po długim czasie, przywoła wspomnienia i pomoże wrócić do sklepu na kolejne zakupy.
Jak przygotować przesyłki w sklepie internetowym?
Teraz, gdy już to wiemy, zamówienie pudeł kartonowych dopasowanych do kształtu asortymentu w naszym sklepie, kojarzyć nam się będzie z inwestycją, nie z kosztem. Nikt nie rozdaje poplamionych, pomiętych i wydrukowanych na kiepskim papierze wizytówek, jeśli zależy mu zrobieniu dobrego wrażenia i zaproszeniu do kontaktu.
Tekturowe pudełka, w których wysyłamy nasze produkty są jak wizytówki sklepu, firmy, właściciela. Jeśli zależy nam na sukcesie firmy, na pewno nie zlekceważymy tego pozornie zwykłego elementu.
Źródła: