Wyróżnij się z tłumu – jak zwrócić na siebie uwagę w branży e-commerce

Pudła różnej wielkości. Wielkość opakowania z tektury - co ma wspólnego z ekologią?
Wielkość opakowania z tektury – co ma wspólnego z ekologią
20 lipca 2021
Opakowania - projekty indywidualne
Indywidualne projekty opakowań z tektury – co je wyróżnia
24 sierpnia 2021
Pokaż wszystkie

Wyróżnij się z tłumu – jak zwrócić na siebie uwagę w branży e-commerce

Właścicielka sklepu rozmawia przez telefon. Jak wyróżnić się w branży e-commerce - sprawdzone sposoby

Jeśli działasz w branży e-commerce, dobrze wiesz jak duża jest obecnie konkurencja niezależnie od produktu czy usługi, które masz do zaoferowania. Chcąc odnieść sukces, musisz się rozwijać i korzystać z coraz nowszych rozwiązań marketingowych. Szukaj takich, które wymagać będą od ciebie większego zaangażowania. Jeśli zastanawiasz się, jak wyróżnić się w branży e-commerce, udoskonalaj to, co już działa, ale może to robić lepiej. Co na przykład?

Jak wyróżnić się w branży e-commerce – pomysły, które mogą cię zainspirować

Wczuwaj się w potrzeby klientów i odwiedzaj swój sklep patrząc ich oczami. Rób to, co zaskakuje, intryguje, przyciąga uwagę i nie pozwala jej oderwać. A jeśli już ktoś się rozproszy, to spraw, by wiedział, jak do ciebie wrócić i zostać.

Storytelling – opowieści, które zmieniają klientów w „wyznawców”

Ciekawie opowiedziane historie to mosty, które zapraszają do przejścia klientów na twoją stronę. To nie wszystko. Naprawdę dobre opowieści to takie, które sprawiają, że klienci chcą z tobą zostać i mówić o tobie innym. Nie liczą się suche fakty, które mogą być dodatkiem, ale słowa, które budzą emocje, ożywiają produkt lub usługę i sprawiają, że tylko chce się to kupić, ale też nie można przestać o tym myśleć.
Jeśli sam nie czujesz się na siłach w storytellingu, poproś o pomoc specjalistów w tej branży. Wspólnymi siłami z pewnością uda się wam stworzyć opowieści dla kluczowych produktów. Historie, które sprawią, że mając do wyboru innych sprzedawców, klienci bez wahania wybiorą właśnie ciebie. Zadanie nie jest proste, ale z pewnością warte twojej uwagi.

Nie pozwól klientom zapomnieć o tobie

Sposobów na to jest wiele, ale zanim wykorzystasz któryś z nich, dobrze wszystko przemyśl. To, że wyślesz kilka razy w tygodniu przypomnienia o promocji w sklepie, niekoniecznie musi doprowadzić do chwilowego przeciążenia serwera z powodu tłumu kupujących. Raczej postaw na coś, co będzie im przypominało o tobie długo po opuszczeniu sklepu. To może być:

  • kartka z inspirującą myślą dodana do zamówienia,
  • bilecik z podziękowaniem za zakupy,
  • niewielki gadżet w postaci długopisu, zakładki, czy innego przedmiotu nawiązującego do produktów lub usług, będących w ofercie twojego sklepu,
  • sms lub kartka wysłana tradycyjną pocztą z Noworocznymi życzeniami,
  • opatrzone w logo pudełko, w którym wysyłasz zamówienie.
  • To wszystko jest warto twojego czasu i nakładów finansowych inwestycją, która prędzej czy później zacznie przynosić zyski.

Postaw na wzorcową obsługę klienta

To element, który wciąż szwankuje w działalności wielu przedsiębiorstw i firm. Również wśród sprzedawców internetowych kanał interakcji z klientami bywa traktowany po macoszemu. To niemal zawsze obraca się na niekorzyść sprzedawcy, o czy przekonał się niejeden z nich. Słuchaj swoich klientów i wyprzedzaj ich oczekiwania, proponując rozwiązania, które wyróżnią cię z tłumu przeciętnych.

Szybkość odpowiedzi na zapytania i zgłaszana problemy to podstawa. Nic tak nie zaskakuje niejednego kupującego, jak niemal natychmiastowa odpowiedź na wysłanego do sprzedawcy maila. Postępując w ten sposób pokazujesz, że sprawy twojego klienta to dla ciebie priorytet. Jeśli uznasz, że sprawa tego wymaga zadzwoń i zapytaj, w czym możesz pomóc i jak zrekompensować ewentualne niedogodności. Dowiedz się, co jeszcze mógłbyś poprawić w obsłudze klienta, by ten był zadowolony.

Czy wiesz już, jak wyróżnić się w branży e-commerce? Nie poprzestawaj na proponowanych powyżej rozwiązaniach, ale drąż temat głębiej. Pamiętaj, że robisz to dla siebie, bo im bardziej zadowoleni klienci, tym więcej obustronnych korzyści niesie ze sobą twoja praca. Zrób wszytko, bo to oni zaczęli opowiadać zapadające w pamięć historie o tym, co robisz. To najlepszy marketing, który nie tylko uchroni cię przed brakiem zamówień, ale też wyniesie twoją markę na poziom, o którym zawsze marzyłeś rozpoczynając swoją przygodę z branżą e-commerce.