Kierunek Eko – podatek od opakowań zależny od materiału
2 lipca 2019Jak zmniejszyć ilość wypełniaczy w paczkach
26 lipca 2019Choć wielu sprzedawcom wydaje się, że wiedzą, jak zachęcić klientki do ponownych zakupów, to rzeczywistość zdaje się temu przeczyć. Wciąż twierdzą, że gdy jakość oferowanego towaru będzie dobra, mogą być spokojni o jego zbyt i tłumy klientów odwiedzających sklep internetowy oraz stacjonarny. Z pewnością jest to bardzo ważny element, ale nie jedyny. By zwiększyć sprzedaż, warto zwrócić uwagę na coś jeszcze.
Zaskoczenie
Mimo wieloletniego doświadczenia, wielu sprzedawców wciąż nie docenia efektu zaskoczenia. Wydaje się im, że wystarczy dobry towar, obsługa klienta i konkurencyjne ceny, by towar znikał z półek jak świeże bułeczki. Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami i wygląd ma bardzo duże znaczenie. A że to właśnie opakowanie jako pierwsze przyciąga nasz wzrok, stąd wniosek, że jest ono bardzo ważnym elementem marketingowym. Co zrobić, by wywołało efekt WOW?
Trwałość pudełek z tektury
Tekturowe pudełko, w które pakujemy kosmetyki do wysyłki, nie może być wybrzuszone, przetarte, zalane, zgniecione czy pozaginane. Wpływa to nie tylko na jego wygląd, ale i trwałość, a co za tym idzie, zmniejsza się jego odporność na uszkodzenia podczas transportu. Jeśli nawet jakimś cudem kosmetyki dotrą do klientki całe, to wyobraźmy sobie jej minę, gdy zobaczy, w co były zapakowane. Wrażenie z pewnością pozostanie niezapomniane, ale niestety działające na niekorzyść sprzedawcy.
Dbając o jakość pudełka i jego trwałość, jak widać, dbamy o szereg innych rzeczy. Na co jeszcze zwracają uwagę klienci i to nie tylko kobiety?
Dopasowanie opakowania
Pusta przestrzeń wypełniona sztucznymi wypełniaczami, budzi dziś coraz większą niechęć i zniesmaczenie. Bycie eko jest nie tylko modne, ale świadczy o naszym podejściu do ważnych, społecznych tematów. Zważywszy na to, że grupa zwolenników działań nastawionych na ekologię wciąż rośnie, na pewno warto o tym pomyśleć, wybierając rodzaj tekturowych opakowań. Powinny być jak najlepiej dopasowane do zawartości, by pustą przestrzeń zmniejszyć do minimum.
Czym jeszcze możemy zyskać uznanie i zachęcić klientki do ponownych zakupów w naszym sklepie?
Wygląd zewnętrzny pudełka
Wygląd zewnętrzny tekturowego pudełka, może mieć bardzo duże znaczenie, gdy chodzi o zainteresowanie zakupami w naszym sklepie i zachętę do powrotu. Zadowolona klientka, bardzo szybko stanie się stała klientką, a przecież to właśnie tacy kupujący są najcenniejsi. Warto więc zrobić wszystko, by jak najwięcej było ich w gronie zamawiających. A ponieważ, jak wspomnieliśmy, kupujemy też oczami, pudełko, w którym wysyłamy zamówiony towar, musi odpowiednio wyglądać. Tak, by mogło się jeszcze na coś przydać. Choćby do przechowywania, a wiadomo, że dużo częściej znajdzie się na półce w garderobie czy szafce z kosmetykami, gdy pojawią się na nim ciekawe nadruki, będące uzupełnieniem logo sklepu.
Niby drobiazg, ale jak widać, ma bardzo duże znaczenie w całym procesie sprzedaży. Jeśli więc zastanawialiśmy się, jak zachęcić klientki do ponownych zakupów w naszym sklepie z kosmetykami, teraz już wiemy. Koniecznie więc zadbajmy o ten szczególny element marketingu.