Ruch ekologiczny zatacza coraz szersze kręgi i dociera nie tylko do najdalszych zakątków świata, ale też przekonuje do siebie kolejnych producentów luksusowych i markowych produktów. Niektóre z nich mogą szokować, inne zaś budzić podziw za odwagę i kreatywne pomysły. Wszystko po to, by w jeszcze większym stopniu zatroszczyć się o planetę, na której żyjemy. Jeśli ten trend utrzyma tendencję wzrostową, jest duża szansa, że środowisko naturalne w końcu zacznie odzyskiwać swój dawny blask. Najważniejsze jednak jest to, że robimy to wszystko również dla tej części przyrody, którą jest każdy z nas.
Choć na świecie wymyślono już różne rzeczy, wciąż pojawiają się takie, które potrafią zaskoczyć. Należą do nich opakowania produktów znanych i cenionych ze względu na jakość marek.
To chyba jeden z bardziej oryginalnych i głośnych pomysłów ostatnich lat, który wdrożony zostanie w 2021 roku. Jedni wątpią, inni podziwiają, ale jedno jest pewne, że sam producent jest z tego bardzo dumny. Jako pierwszy na świecie wprowadzi do obiegu wysokoprocentowy alkohol w papierowych butelkach.
Opakowanie, z którego w przyszłym roku nalejesz sobie tę szkocką whisky, produkowane będzie z miazgi drzewnej. Lasy, z których zostanie pozyskana, uprawiane są zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Elementem podkreślających luksusowy charakter produktu będzie aluminiowa nakrętka. To wszystko sprawi, że po wykorzystaniu, całość może w pełni trafić do recyklingu. Warto przy tej okazji zaznaczyć, że odzyskanie aluminium z recyklingu jest 10 razy tańsze, niż wyprodukowanie go z rudy. Pamiętaj o tym, segregując śmieci i umieszczając w odpowiednim pojemniku puszki po napojach.
Piękne perfumy zwykle pakowane są w gustowne i spójne z zawartością pudełka i to raczej nikogo już nie dziwi. Trudniej więc w takiej sytuacji kogokolwiek zaszokować, jak to może być w przypadku papierowej butelki na drogą whisky. Nie zniechęca to jednak producentów do pójścia o krok dalej i przyłączenia się do globalnego trendu bycia eko. Z tego założenia wyszli twórcy nowej marki luksusowych perfum z Finlandii. Nakuna Helsinki, bo o niej mowa, to dzieło dyrektorów kreatywnych w dziedzinie projektowania i marketingu.
Nie ograniczyli się tylko do stworzenia wyjątkowego zapachu, ale też postanowili dopełnić go wyjątkowym i dobrze przemyślanym opakowaniem. Nawiązuje ono do zrównoważonego rozwoju, który jest jednym z ważnych elementów fińskiej tradycji. W tym celu wybrali odpowiednią tekturę i rozwiązania konstrukcyjne. Pudełko nie zawiera więc ani tworzyw sztucznych, ani kleju, a całość w 100% nadaje się do recyklingu. Co równie ważne, nie traci przy tym ani trochę na swoim luksusowym charakterze.
Jak widzisz, wciąż można coś jeszcze zrobić dla ratowania naszej planety. Nie muszą to być opakowania luksusowych produktów, czy inne wyróżniające się rozwiązania. Wystarczą drobne działania ekologiczne podczas zakupów i segregowanie śmieci, które to czynności nigdy nie są bez znaczenia. Zwłaszcza, jeśli postępować tak będą miliony ludzi na całym świecie.
Źródło: Forbes