Opakowanie stało się faktyczną wizytówką firmy. Nie tylko przekazuje informację o nazwie i utrwalaj się w świadomości konsumentów, ale też jest wizytówką i wyborem, który ma bezpośredni wpływ na wizerunek i postrzeganie firmy.
Istotnym elementem jest materiał z jakiego zostało wykonane – już ten wybór wskazuje, czy kojarzyć się będzie z zanieczyszczonym obrazem naszej planety, czy z materiałem przyjaznym dla środowiska, podlegającym utylizacji. Bez wątpienia spójność opakowania z pakowanym produktem jest ważnym elementem marketingowym. Dostarczają informacji oraz narzędzi decyzyjnych, które budują zaufanie. Wywierać może pozytywne wrażenie, przekonywać do jakości zawartości i pomagać w pozycjonowaniu produktu na rynku.
Taki pożądany rezultat uzyskać można poprzez sam projekt opakowania oraz zastosowany surowiec. Nieskomplikowana, minimalistyczna konstrukcja z biodegradowalnego materiału będzie autentycznym przekazem dbałości o środowisko.
Przykładem tego jest nasz produkt – opakowanie na koła kolarskie firmy Lemonbike. Już od początku działalności tej polskiej firmy, ich celem było zapewnienie każdemu kolarzowi najbardziej profesjonalnej usługi i asortymentu, aby zagwarantować szybszą i mniej awaryjną jazdę. Jako czołowy polski dystrybutor globalnych i najbardziej topowych marek takich jakich m.in.: amerykański Stan’s NoTubes, holenderski Ryde czy włoski PTN; stworzył również własną kolekcję kół. Marka Evanlite jest obecna na rynku od 2018 roku, oferując karbonowe koła.
Profesjonalny sprzęt wymaga profesjonalnego opakowania. Dzięki nowym opakowaniom wzrosła sprzedaż produktu, co jest tylko dowodem, na to, że właściwe oznakowanie służy jako sposób komunikacji marki. Odpowiednie opakowanie zapada w pamięci konsumentów, tworząc spójną relację z produktem, tym samym zachęcając do zakupu. Nieprofesjonalne opakowanie może wręcz zniechęcić do siebie potencjalnych kupców, mimo tego, że produkt znajdujący się w środku reprezentuje taką samą wysoką jakość.
Nie powinno się oceniać książki po okładce, jednak oznakowanie i oprawa są bardzo ważne i każdy z nas nawet nieświadomie zwraca na te czynniki uwagę. Właściwe oznakowanie stanowi również jednoznaczny przekaz postępowania z opakowaniem oraz jego zawartością podczas całego cyklu logistycznego, czy również po rozpakowaniu produktu i możliwości zagospodarowania samego opakowania. Takie wskazówki są niezwykle istotnym elementem, pozwalającym konsumentowi na pozbycie się opakowania w prawidłowy sposób bez uszczerbku dla środowiska. Często to właśnie sam surowiec jest taką wskazówką.
Tektura jest tak mocno zakorzeniona w naszej świadomości, że od razu trafia do pojemnika z papierem z przeznaczeniem do recyklingu. Tym samym gwarantuje to optymalne wykorzystanie przez firmy recyklingiem się zajmujące. W związku z tym, producenci poszczególnych marek przykładają do tego bardzo dużą wagę. Dokonując tym samym bardzo rozsądnego doboru producenta opakowań i współpracując z nim na etapie każdego projektu. W ten sposób osiągane są niezwykle korzystne rezultaty, obniżające sumaryczne koszty obrotu opakowaniami i niwelujące potencjalne błędy, jakie mogą się pojawić np. na etapie pakowania produktu.
Obecnie, projektując opakowanie bierze się pod uwagę zrównoważony rozwój oraz wszelkie powiązane z nim aspekty. Należą do nich m.in. recykling, redukcja emisji CO2, czy ślad ekologiczny. Dlatego sięga się po produkty przyjazne dla środowiska. Z kolei coraz większa świadomość konsumentów powoduje, że również sięga się po produkty kojarzone z ekologią. Tym samym producenci promując swoje produkty chcą, aby opakowanie odzwierciedlało taki właśnie trend. Opakowania takie są bowiem dobrym sposobem promującym firmę i jej markę. Tak jak opakowania Evanlite promują nie tylko markę samą w sobie, ale również ekologiczny styl życia. Dlatego zachęcamy wszystkich do przesiadki z samochodu na rower, tym samym dbając o nasze środowisko i o własne zdrowie.