Jak przygotowywać przesyłki w sklepie internetowym
19 stycznia 2019Nowoczesne materiały do tworzenia opakowań na żywność
17 marca 2019Opakowania i środowisko – czas umocnienia przyjaźni
Tony plastiku pływającego w oceanach to obraz, który jak najszybciej powinien odejść w zapomnienie. I właśnie dlatego tak duży nacisk w 2019 roku kłaść się będzie na rodzaj opakowań, a nie tylko na ich zewnętrzny wygląd.
To, z czego są zrobione, a co za tym idzie, czy są przyjazne środowisku naturalnemu, nie jest już kwestią mody. To ogromny atut i jeden z ważniejszych elementów decydujących przy wyborze produktu przez kupujących. Rośnie świadomość i wrażliwość na losy naszej planety, a wraz z tym troska o jej obecny stan.
Nikogo nie trzeba dziś przekonywać, że opakowania nie posiadające tak ważnej właściwości, jaką jest biodegradowalność, coraz częściej wypierane będą przez produkty przyjazne środowisku.
Tematy społeczne w tle
Mocnym trendem będzie łączenie opakowania z ważnym tematem społecznym lub środowiskowym. Producent, który na opakowaniu umieści symbol lub informacje zwracające uwagę na ważne problemy, będzie dużo częściej wybierany niż ten, któremu jest to obojętne. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na tego typu połączenia i chętniej wybierają produkty, które stoją za czymś dla nich ważnym. Tak będzie również w roku 2019.
Minimalizm i prostota
Niezależnie, czy chodzi o tekturowe pudła, czy opakowania szklane, królować będzie minimalizm i prostota. Zarówno w ilości grafik, jak i w kolorach. Zmęczeni ilością bodźców, klienci coraz częściej szukają opakowań, które informacje o produkcie przekazują w sposób subtelny, a przy tym bardzo konkretny. Pastelowe kolory przyniosą odpoczynek oczom i wprowadzą w dobry nastrój.
Oszczędność i praktyczność
To cecha opakowań zbiorczych, które dominować będą w obecnym roku. Dzięki takiemu rozwiązaniu, zestaw produktów zarówno łatwiej przechować, jak przenieść, czy przesłać do klienta. Jedno większe tekturowe pudełko z ciekawym nadrukiem i praktycznym uchwytem, z pewnością znajdzie też zastosowanie po zużyciu produktów, które zawierało.
Vintage i stary plakat filmowy
Jak można się domyślać, to nawiązanie do przeszłości. Projektanci jeszcze częściej korzystać będą z wzorów, grafik i czcionek z tamtego okresu. Zechcą w ten sposób wskazać na sprawdzoną jakość i niezawodność, nawiązując przy tym do tradycji i sprawdzonych receptur.
Opakowania o doskonałym kształcie, wykonane z doskonałego materiału
Trafiać mają w potrzeby klientów poszukujących czegoś nowego, ciekawego i nieszablonowego. Dodając do tego swoje logo, firmy podążające za tym trendem, mogą liczyć na wzrost zainteresowania potencjalnych nabywców ich produktów.
Projektanci opakowań postawili w 2019 roku na kontrasty. Przechodzić będą od pastelowych do czarno-białych projektów, a odchodząc od plastiku i nawiązując do przeszłości, nie pozwolą też obojętnie przejść obok opakowań z dużymi napisami i ręcznie wykonanymi wzorami.
Źródła:
https://inkbotdesign.com/packaging-design-trends/
https://99designs.com/blog/trends/packaging-design-trends-2019/