Opakowania na miarę XXI wieku pt. „wszystkie wymiary opakowań” – konferencja naukowa
22 marca 2018Popyt na opakowania – czy będziemy potrzebować ich więcej?
20 kwietnia 2018Marketingowa rola opakowań znacznie wzrosła w ostatnich latach. Dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej miał na to decydujący wpływ. Jedyny kontakt klienta ze sklepem następuje w momencie przekazania paczki przez kuriera. To dobry moment na zrobienie dobrego wrażenia. Dobry produkt w wymiętej, poklejonej paczce nie będzie dobrze świadczył o dostawcy. Warto zadbać o to, aby paczka miała swój indywidualny styl i charakter. Jak to zrobić?
Niech Cię poznają
Marzeniem każdej firmy, jest zbudowanie marki, która na dobre zagości w świadomości konsumentów. Na budowanie świadomości marki składa się wiele elementów i jest to proces długotrwały. Jednym z nich jest utrwalanie brandu. Opakowanie, to najlepsze miejsce, aby umieścić logo oraz kolory związane z marką. Takie opakowanie zapada w pamięć, a przede wszystkim sprawia, że klient zapamięta firmę.
Buduj lojalność klientów
Opakowanie to doskonałe miejsce na przyklejenie lub dołączenie kuponu rabatowego na kolejne zakupy. Klient z pewnością to doceni i o ile niekoniecznie skorzysta z rabatu – z pewnością zapamięta miły gest. Budowanie relacji z klientem może mieć różne oblicza. Staraj się zawsze dodawać coś pomysłowego od siebie. Może być to list z podziękowaniem za zakupy oraz zapewnieniem o dołożeniu wszelkich starań, aby towar był jak najlepszej jakości.
Postaw na jakość
Dobrej jakości karton o odpowiedniej gramaturze to jasny sygnał dla klienta, że szanujesz jego oraz towar, który wysyłasz. Czasem paczki wysyłane są w bardzo wysłużonych kartonach, miękkich i dodatkowo „wzmocnionych” wieloma metrami szarej taśmy. Zdarza się, że klienci w ogóle nie zwracają na to uwagi i zaraz po rozpakowaniu, karton ląduje w śmieciach. Z pewnością jednak, zwrócą uwagę na wyróżniający się opakowanie z dobrej jakości materiału. Nie każdy produkt wymaga super zabezpieczenia, jednak mimo wszystko warto wysłać towar w takim opakowaniu, żeby była pewność, że dotrze w jednym kawałku, a przy okazji zrobi dobre wrażenie.
Opakowanie jako wizytówka? OK, ale ekologiczna
Na świecie produkuje się obecnie coraz więcej opakowań syntetycznych, które mają bardzo zły wpływ na środowisko. Opakowania kartonowe do nich nie należą. Podkreśl na opakowaniu, że jak odpowiedzialna firma dbasz o środowisko naturalne i prosisz o wyrzucenie opakowania do właściwego kontenera. Możesz także umieścić na opakowaniu rysunki z pomysłami na wykorzystanie wtórne. Klienci na pewno to docenią, a Twój pozytywny wizerunek się utrwali.
Opakowanie nie musi spełniać wyłącznie praktycznej roli, za to może służyć jako „platforma” komunikacyjna z klientem. Wchodząc do tradycyjnego sklepu, odbieramy bodźce wizualne i zwracamy uwagę na wystrój oraz schludność. Wyślij pozytywne wrażenie i pokaż swoje zalety właśnie na opakowaniu. Wszystkie opakowania tworzone przez Etisoft Packaging Sp. z o.o. są produkowane z uwzględnieniem surowych norm polskich i europejskich.