Każdy, kto sprzedaje produkty, musi na początku poinformować wszystkich o swoim istnieniu. W dobie Internetu możliwości dotarcia do potencjalnych klientów jest niezliczona ilość, ale nie każdy sposób jest wystarczająco skuteczny i do tego tani. Dlatego warto postawić na nieco inną formę marketingu i tym samym zaskoczyć nie tylko konkurencję, ale przede wszystkim klientów. Czymś takim jest właśnie packvertising — forma reklamy, która pomoże ci zarówno zwiększyć sprzedaż, jak i wzmocnić rozpoznawalność twojej marki.
Opakowanie to integralna część produktu i niezależny kanał reklamowy, który wspiera sprzedaż i budowę marki. Z takiego założenie wychodzi packvertising, który skupia się na wrażeniu, jakie opakowanie wywiera na konsumentach. A ponieważ powinno być ono jak najlepsze, stąd tak duży nacisk kładzie na rodzaj, jakość, wygląd i kreatywny przekaz zawarty w każdym opakowaniu, które trafia do rąk kupującego.
Packvertising pomaga zrozumieć, że opakowanie może być nie tylko dodatkiem, ale kluczowym elementem w procesie sprzedaży i tworzenia emocjonalnych więzi. Opiera się na pierwszym wrażeniu i zaspokojeniu potrzeb estetycznych kupujących. Tym samym pokazuje, jak można wykorzystać opakowanie przy domykaniu sprzedaży. Daje ci do rąk dodatkowy argument, którym możesz przekonać swoich klientów, aby to właśnie twoje produkty wybierali i opowiadali o nich swoim znajomym.
Gdy połączysz funkcjonalne opakowanie z ekologicznego surowca z reklamą swojego produktu, efekty takiego działania mogą cię bardzo pozytywnie zaskoczyć. Dodaj do tego elementy, które wzbogacą opakowanie o wrażenia dotykowe, a nie tak łatwo będzie o tobie i twojej firmie zapomnieć.
Jeśli myślisz, że nie stać cię na packvertising to mocno się mylisz. Owszem, możesz nie mieć środków na kampanie reklamowe w stacjach telewizyjnych, czy bilbordach przy ruchliwej ulicy. Jeśli jednak chcesz zaistnieć w życiu klientów i na długo w nim pozostać, powinieneś zadbać o reklamę, w której wykorzystasz opakowanie.
Dziś technologia druku jest tak zaawansowana, że praktycznie każda firma może sobie pozwolić na korzystanie z jej pomocy. Druk na opakowaniach może być nie tylko niezwykłej jakości. Jest też dużo tańszy, niż miało to miejsce, gdy dostępny był jedynie druk fleksograficzny. A wszystko to dzięki wykorzystaniu drukarek cyfrowych do tektury falistej, z której to najczęściej produkowane są opakowania na różnego rodzaju produkty.
To wszystko sprawia, że zmiana designu, dostosowanie opakowania do sezonu lub panujących trendów, nie musi wiązać się z dużymi kosztami. Co więcej, może być duża tańsza niż tradycyjna forma reklamy i jednocześnie dużo skuteczniejsza. I dlatego nie możesz jej zlekceważyć.
Każdy, kto sprzedaje produkty, powinien pamiętać, że klienci kupują przede wszystkim oczami. I choć być może do tej pory myślałeś, że zasada ta ogranicza się jedynie do branży restauracyjnej, to musisz skorygować swoje poglądy. Gdy ktoś wchodzi do twojego sklepu stacjonarnego lub stronę internetową, na początku bacznie się wszystkiemu przygląda. Chłonie swoim oczami, a to, co widzi, budzi w nim różne uczucia i emocje. To jest ten pierwszy element, który bardzo często decyduje o tym, jak zakończy się jego wizyta. Co możesz zrobić, by nie wyszedł z pustymi rękami?
Packvertising pomaga zrobić na kliencie oszałamiające pierwsze wrażenie. Zwłaszcza gdy kupuje on towary przez internet. Daje ci to szansę na zaskoczenie go i zapadnięcie w pamięć. A jak wiadomo, obraz w połączeniu z emocjami pozostaje z nami na długo i być może w przypadku twojego produktu nigdy nie zniknie. Dedykowane do produktu opakowanie potrafi wywołać efekt WOW!, który często można zobaczyć u dzieci, które rozpakowują świąteczne prezenty. Gdy tak właśnie potraktujesz swoje produkty, nie umknie to uwadze kupujących. Dobrze przemyślane opakowanie powinno niejako tworzyć komplet z produktem, który się w nim znajduje. Dzięki temu nie wyląduje ono od razu w pojemniku z odpadami do recyklingu, ale zajmie ważne miejsce w przestrzeni klienta.
Coraz większe grono influencerów bardzo chętnie wchodzi we współpracę z różnymi markami i pokazuje ich produkty w swoich mediach społecznościowych oraz na kanałach YouTube. To szansa również dla ciebie, jeśli chcesz dotrzeć ze swoim produktem do jak największego grona odbiorców.
Tu również sprawdzi się packvertising, który mocno wspiera wszelkie unboxingi. Sam przyznasz, że szare opakowanie bez wyrazu już na samym początku obniża subiektywną wartość produktu. Z kolei designerskie pudełko z nutą tajemniczości potrafi wywołać dreszczyk emocji na widzach, którzy właśnie włączyli nowy film swojego ulubionego testera. On również chętniej wejdzie we współpracę z marką, która w pełni dba o swój wizerunek. Również pod względem szczegółowego dopracowania opakowań, w których dostarcza swoje produkty.
Twoje opakowania nie muszą być zawsze takie same. Najlepiej, gdy dostosowywać je będziesz do samego produktu, ale nie tylko. Przy obecnej technologii nadruku i możliwości częstych zmian projektów graficznych, możesz sobie pozwolić na coś więcej. Oznacza to, że twoje opakowania mogą nawiązywać do pory roku, świąt, akcji typu Black Friday, czy też ważnych wydarzeń kulturalnych. Packvertising to szansa na zareklamowanie swojego produktu w sposób unikatowy i spójny nie tylko z produktem, ale też miejscem, czasem i okolicznościami, które będą towarzyszyć jego sprzedaży.
Element zaskoczenia nie powinien dotyczyć tylko nowych klientów, ale też tych wiernych twojej marce. Dzięki temu wzmocnisz ich więź i sprawisz, że jeszcze chętniej będą opowiadać o twojej firmie swoim znajomym. A dobrze wiesz, że najlepszą formą marketingu, jest ten szeptany, który opiera się na zaufaniu i jest darmowy.