Opakowania tekturowe – idealne rozwiązanie dla firm produkcyjnych i e-commerce
14 maja 2024Etisoft Packaging System na Gali Diamentów Forbesa 2024
12 czerwca 2024Niezależnie, czy prowadzisz firmę, sklep internetowy, jesteś właścicielem sieci marketów, czy też produkujesz towary, praktycznie w każdym z tych przypadków potrzebujesz opakowań. Mogą ci one służyć zarówno do zabezpieczenia towaru, jak i do jego wysyłki, czy magazynowania. Jeśli jednak nie zadbasz odpowiednio wcześnie o właściwy dobór tego ważnego elementu w procesie produkcji i sprzedaży, może on zadziałać na twoją niekorzyść.
Oto najczęstsze problemy z opakowaniami, które mogą stanąć ci na drodze do sukcesu i znacznie ograniczyć szanse na jego osiągnięcie.
Problemy z opakowaniami — czego mogą dotyczyć
Możesz mieć świetny produkt i dopracowaną strategię marketingową, a mimo to nie osiągniesz celu, jakim jest rekordowo duża sprzedaż. To tylko pokazuje, jak ważną funkcję pełnią opakowania i dlaczego warto poświęcić im należytą uwagę, zanim jeszcze zaczną spełniać swoją funkcję.
Przyczyną problemów może być:
materiał, z którego wykonane są opakowania
W czasach coraz większej świadomości konsumentów i wprowadzania kolejnych rozporządzeń, dotyczących ekologicznych rozwiązań, również tych w branży opakowań, nie możesz tego zlekceważyć. Błędem będzie też szukanie tu oszczędności i cięcie kosztów. W tym przypadku problem z opakowaniami mogą wynikać z:
- wyboru niewłaściwego rodzaju i jakości materiału — powinien być odpowiednio dobrany do towaru, który ma być w nim przechowywany i który przez opakowania ma być odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniem. Dlatego już tu weź pod uwagę, na jakie czynniki wystawione będzie opakowanie, by w porę uniknąć jego zniszczenia i narażenia produktu na uszkodzenie. Nie możesz ciąć kosztów na jakości materiałów, z których wykonane będzie opakowanie.
- postawienia na niezrównoważone surowce — czyli takie, których nie można poddać recyklingowi i wykorzystać do produkcji kolejnych opakowań. Błędem więc będzie wybór styropianu czy plastiku nierekatywnego, które to materiały mają negatywny wpływ na środowisko naturalne. O wiele lepiej sprawdzą się opakowania z tektury pochodzącej z recyklingu, co nie tylko zapewni twoim produktom należytą ochronę, ale też pozwoli ograniczyć ilość odpadów na wysypiskach.
Przeczytaj także: Jak zmniejszyć ilość wypełniaczy w paczkach
konstrukcja i wielkość opakowań
Problemy z opakowaniami mogą też wynikać z:
- niewłaściwej konstrukcji — źle dopasowane do produktu opakowanie może zmniejszać poziom jego ochrony podczas transportu i przechowywania,
- zbyt dużego opakowania — nie tylko naraża cię na większe koszty, ale też marnujesz surowiec i przestrzeń w magazynach oraz w środkach transportu,
- zbyt małego opakowania — brak wolnej przestrzeni na dodatkową warstwę ochronną dla produktu może zakończyć się jego uszkodzeniem.
nadruk i etykietowanie
Ważną częścią każdego opakowania jest też umieszczone na nim oznakowanie w formie nadruku lub etykiet. Tu też można popełnić kilka błędów, do których należy między innymi:
- brak informacji — dotyczą składników, instrukcji użytkowania, czy też daty ważności, co może skutkować narażeniem użytkowników na różnego rodzaju niebezpieczeństwa,
- nieczytelne etykiety i błędy w druku — niewyraźne lub źle rozmieszczone etykiety, a także błędy w druku na opakowaniu mogą prowadzić do pomyłek konsumentów.
proces pakowania
Problemy z opakowaniami nie zawsze wynikają z nich samych, ale ze złego dopasowania do produktu w trakcie pakowania. Błędy w tym przypadku mogą dotyczyć wyboru zbyt dużego opakowania i użycia niepotrzebnie dużej ilości wypełniaczy lub ich braku, co tym bardziej narazi zawartość na niebezpieczeństwo uszkodzenia lub zniszczenia. Osoby odpowiedzialne za pakowanie mogą też niewłaściwie oznakować przesyłkę, co skutkować będzie jej opóźnieniem, a nawet zagubieniem.
To tylko kilka przykładów na to, na jakie problem z opakowaniami warto zwrócić uwagę, zanim je zamówisz oraz do jakich błędów może dojść w trakcie pakowania produktów. Ważne jest, aby być świadomym tych problemów i podjąć kroki, które pomogą ich uniknąć i tym samym zapewnią bezpieczeństwo twoim produktom.