Nie każdy przedmiot czy produkt można zabezpieczyć, używając standardowych opakowań dostępnych w sprzedaży. Bywa, że na rynku pojawia się coś nowego i producent potrzebuje nowego formatu, dostosowanego zarówno pod względem wytrzymałości, jak i dodatkowych zabezpieczeń.
W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem są opakowania indywidualne czyli opakowania na indywidualne zamówienie.
Co mają opakowania na indywidualne zamówienie, a czego brakuje tym ogólnie dostępnym?
Nawet, jeśli sprzedajesz produkty podobne do tych, które już obecne są na rynku, możesz je wyróżnić za pomocą opakowań. Łatwo jest wsadzić towar do zwykłego pudełka i nakleić etykietę czy wykonać nadruk. O wiele bardziej trzeba się natrudzić, by twój produkt w opakowaniu przyciągał uwagę klientów i zachęcał do kupna. Co więcej, powinien zachęcać do ponownej wizyty w sklepie i opuszczenia go z pełnym koszykiem.
Jest wiele sposobów na budowanie własnej marki, a jednym z nich są opakowania indywidualne. To one mają kojarzyć się z twoją marką i sprawiać, że ludzie będą chcieli dzielić się tym z innymi. To najlepsza reklama i duża siła przebicia wśród innych, równie dobrych a może nawet lepszych produktów na rynku. Jeśli jednak zadbasz o każdy szczegół, od wysokiej jakości wykonania produktu i materiałów, których używasz, aż po sposób pakowania i kształt pudełka z tektury, twoje szanse na sukces diametralnie wzrosną.
Opakowania indywidualne są bardziej dopasowane do produktu, który mają chronić i sprzedawać. Oznacza to zminimalizowanie ilości wypełniaczy, które mają stanowić dodatkowe zabezpieczenie, ale też często są uzupełnieniem wolnego miejsca w paczce. Opakowania na indywidualne zamówienie nie potrzebują aż tyle zbędnych elementów, by odpowiednio chronić produkt w czasie składowania i transportu.
Poza tym, producenci takich opakowań zużywają mniej surowca, co przy dużych zamówieniach potrafi wygenerować spore oszczędności i tym samym jest bardziej ekologiczne.
Zamawiając opakowania indywidualne możesz też dopasować je do potrzeb klientów. W praktyce oznacza to, że nie musi to być TYLKO opakowanie, ale może też mieć dodatkowe funkcje. Takie, które przydadzą się użytkownikom twoich produktów, co zwiększy ich wartość i zachęci do ponownych zakupów. O pomoc w wymyśleniu takich ekstra funkcjonalności zwróć się do firmy, której zlecisz wykonanie opakowań na indywidualne zamówienie. Zwykle pracują tam bardzo kreatywne osoby i na pewno znajdą coś, co przypadnie ci do gustu i spełni oczekiwania twoich klientów.
Można oczywiście zapakować kiepskiej jakości produkt w designerskie opakowania, ale zadziała to tylko raz i narazi cię na spore koszty. Nikt bowiem drugi raz nie kupi czegoś, co jest tylko pięknie opakowane, ale samo w sobie nie ma większych wartości i nie idzie za tym dobra jakość. Jeśli więc masz dobre produkty i jesteś pewien, że spełnią oczekiwania klientów, warto wybrać dla nich opakowania indywidualne, które pomogą ci je sprzedać. Będą tylko dodatkiem, ale za to bardzo ważnym i dopełniającym to, co zawierają. Pamiętaj, by twój przekaz był zawsze spójny. Dzięki temu zaoszczędzisz na reklamie, bo klienci sami się w nią zaangażują. A jak wiadomo, najlepszą jej formą jest tak zwana poczta pantoflowa.
Jeśli poszukujesz tego rodzaju rozwiązań, musisz się liczyć z tym, że wymagać ono będzie odpowiedniego podejścia. Również tego, że zaangażowanych będzie co najmniej kilku specjalistów. Wiele zmiennych sprawia, że nie wystarczy podać wymiary przedmiotu, czy materiału. Konieczne jest zgromadzenie jak największej liczby wymagań projektowych. Gdy opakowany ma być produkt pod wieloma względami zupełnie nowy, twórcy z pewnością będą chcieli się z tobą spotkać, by zebrać potrzebne dane.
Zwykle konieczny jest udział specjalistów odpowiedzialnych za różne aspekty projektu. Chodzi bowiem nie tylko o kształt. Projektant i producent przeprowadzi szczegółową analizę między innymi:
Tym, co w przeważającej mierze decyduje, jak wyglądać będzie finalny efekt prac projektantów i specjalistów odpowiedzialnych za proces produkcyjny, jest sam produkt. Producenci spotykają się z zamówieniami, które mogą wynikać zarówno z jego kształtu i wielkości, jak i chęci wyróżnienia go pośród podobnych produktów konkurencji.
W pierwszym przypadku indywidualne rozwiązania dotyczące opakowań oznaczają, że i on musi być nieszablonowy. Gdyby tak nie było, mógłbyś go zapakować w coś, co już jest dostępne. O nietypowej formie opakowania decydują między innymi:
Bywa też, że twórcy muszą zastosować rozwiązania, które uchronią pakowany przedmiot przed zarysowaniami lub przed spadkiem z wysokości, jak to ma miejsce w przypadku specyficznych substancji.
Co do drugiej sytuacji, stoi przed nimi wyzwanie, o którym mowa była wcześniej. Muszą wykorzystać takie cechy produktu, które można przenieść na opakowania indywidualne i tym samym uczynić je bardziej spójnym z zawartością. Nie jest to łatwe zadanie i cały proces twórczy może zająć trochę czasu, ale z pewnością warto poczekać.
Wyjątkowe projekty zasługują na indywidualne podejście i tak też są traktowane. Twórcy stawiają na nieszablonowe rozwiązania i łączą różne materiały. Śledząc najnowsze trendy i możliwości, które dają pojawiające się na rynku najnowsze technologie, wybierają zawsze najlepsze rozwiązania. Bywa, że produkt jest tak inny i dotąd niespotykany, że wymaga wyjścia poza schematy, co też czynią projektanci. Tego właśnie wymagają opakowania z tektury na indywidualne zamówienie, dlatego zawsze warto o takie rozwiązania pytać.
Zanim opakowania indywidualne trafią w twoje ręce, zostaną poddane badaniom wytrzymałościowym i testom. Wszystko po to, by twój produkt był bezpieczny niezależnie od formy transportu i warunków, w których będzie przechowywany.