Wyróżnij się z tłumu – jak zwrócić na siebie uwagę w branży e-commerce
10 sierpnia 2021Opakowania fasonowo-wykrawane – do czego można ich użyć
7 września 2021Pudełka z tektury używane do przechowywania lub transportu towarów uznawane są za dodatek i sposób na zwiększenie bezpieczeństwa zawartości. To jednak tylko jedna z wielu ich funkcji i możliwości, jakie w sobie kryje ten z pozoru banalny produkt. Wiele innych odkryjesz, gdy w swojej działalności biznesowej postawisz na indywidualne projekty opakowań z tektury.
Opakowania z tektury jako skuteczne narzędzie marketingowe
Dawno minęły już czasy, gdy większość produktów dostępnych było głównie na wagę. Z pewnością było to rozwiązanie o wiele bardziej ekologiczne, niż to, czego jesteśmy świadkami obecnie. Przeważająca część asortymentu sklepowego ma własne opakowania, co generuje tony odpadów, które trafią na wysypiska lub do recyklingu.
Indywidualne projekty opakowań z tektury mają jednak ogromną przewagę nad opakowaniem zbiorczym powszechnym w ubiegłym wieku. Mogą oddziaływać na potencjalnego klienta i pomagają tym samym w sprzedaży produktu. Opakowanie to istotny element, który pomaga w podjęciu decyzji i niejednokrotnie decyduje o ostatecznym wyborze produktu tego, a nie innego producenta.
To, w co zapakujesz swoje produkty, ma znaczenie, ponieważ opakowanie:
- jest ambasadorem twojej marki, prezentując ją i zakorzeniając w umysłach i pamięci konsumentów,
- wskazuje na wysoką jakość produktu,
- wzmacnia zasięg, poprzez wielokrotne użycie w gospodarstwie domowym lub przekazanie go innym do ponownego użycia w wybranym celu,
- jest przyjazne dla środowiska, co jest cenione przez coraz szersze grono konsumentów wspierających działania ekologiczne.
Indywidualne projekty opakowań z tektury – jeszcze więcej możliwości
Gdy składasz zamówienie na indywidualny projekt, może się on zupełnie różnić od standardowych opakowań, które dotychczas poznałeś. Rozwiń skrzydła wyobraźni i prześlij go do wykonawcy, by skonfrontować go z tym, co naprawdę jest możliwe do wykonania.
To nie musi być tylko tektura
Wiele zależy od produktu, który chcesz zapakować. Twoje opakowanie może być zrobione zarówno z tektury falistej, jak i kartonu. Ale możesz też zdecydować o wyborze zupełnie innowacyjnego opakowania z nadrukiem, przez co jeszcze bardziej wyróżnisz się na tle konkurencji.
Dopasowanie do produktu
Niezależnie od wielkość produktów i ich kształtu, indywidualne projekty opakowań z tektury mogą się do tego dopasować. Staną się dzięki temu wizualnym uzupełnieniem tego, co sprzedajesz i z pewnością przykują wzrok odwiedzających twój sklep, czy stoisko na targach. Jeśli nie masz pomysłu, jak miałoby to wyglądać, zdaj się na zespół projektantów, którzy na co dzień zajmują się tego rodzaju zadaniami.
Dodatkowe funkcje – ukłon w stronę użytkownika
Jeśli opakowanie ma posiadać dodatkowe funkcje, wstępnie je określ. W czym mają pomóc użytkownikom opakowania, co ułatwić i jak to miałoby nawiązywać do tego, co stanowi ich zawartość. Zaskocz tym samym konsumentów i daj im coś nieoczywistego, ale czego potrzebują, choć wcześniej sobie tego nie uświadamiali.
Twoja wizja i kreatywność oraz doświadczenie producenta – doskonały przepis na sukces
Tym, który doskonale zna produkt jesteś ty. Zadanie stworzenia odpowiedniego opakowania pozostaw specjalistom. Indywidualne projekty opakowań z tektury to efekt pracy całego zespołu, który opierając się na indywidualnych umiejętnościach poszczególnych jego członków i znajomości surowca, jest w stanie „wyczarować” coś, co może cię zaskoczyć. Tym samym wzmocnisz wizerunek swojej marki i zapiszesz się na długo w pamięci klientów.