Każdy biznes potrzebuje działań marketingowych, które pomogą w dotarciu do klientów. A ponieważ w obecnych czasach konsumenci mają coraz większe oczekiwania nie tylko co do samego produktu, ale też do tego, w co jest zapakowany i jak wygląda cały proces produkcji, warto postawić na surowiec, który temu sprosta. Najbardziej ekologicznym i uniwersalnym jest tektura.
Jak możesz wykorzystać tekturę w biznesie i dlaczego warto to zrobić?
Choć temat ten poruszany był już na wiele różnych sposobów, to wciąż warto do niego wracać. Tektury nigdy za wiele, ponieważ jest to jeden z najbardziej przyjaznych i jednocześnie dających możliwości marketingowe surowców, jakie istnieją. Oto kilka pomysłów na wykorzystanie tektury w twoim biznesie, które mogą stać się inspiracją do wymyślenia własnych, dopasowanych do charakteru i działalności twojej firmy.
Firma przyjazna środowisku naturalnemu to już nie tylko trend, ale norma i jeden z głównych celów, który przyświeca coraz większej liczbie firm na całym świecie. Jeśli zależy ci na zdobyciu świadomych i dbających o naszą planetę konsumentów, postaw na ekologiczne opakowania z tektury. To jeden z najbardziej przyjaznych surowców, w pełni nadający się do recyklingu i dający się wielokrotnie wykorzystać w gospodarstwie domowym.
Gdy wykorzystujesz tekturę jako materiał opakowaniowy, pokazujesz swoim klientom, że dbasz o środowisko i podejmujesz odpowiedzialne działania. Możesz stosować tekturowe opakowania z recyklingu, co z pewnością wpłynie pozytywnie na wizerunek twojej firmy.
Poza tym, jeśli nadrukujesz na nich logo swojej firmy, zamieścisz ofertę produktową i dodasz drobny upominek do środka, sprawisz, że dla wielu osób nie będą to jedyne zakupy w twoim sklepie.
Przeczytaj także: Pudełka dla branży e-commerce – dlaczego powinieneś je mieć
Jeśli promujesz swoje produkty na różnego rodzaju targach, eventach, konferencjach, czy wydarzeniach branżowych, również możesz wykorzystać tekturę w biznesie. Idealnie nadaje się ona do budowy stoisk wystawienniczych. Jest ona ekonomiczną i ekologiczną alternatywą dla bardziej skomplikowanych i kosztownych konstrukcji. Tekturowe stoiska są łatwe w transporcie, co pozwali ci zaoszczędzić czas i pieniądze. Poza tym możesz im nadać taką formę i tak dopasować pod względem kolorystycznym, by wszystko było spójne z twoją marką. Uzyskasz w ten sposób mocne przesłanie marketingowe.
Tektura nadaje się też do stworzenia różnego rodzaju gadżetów reklamowych, które wspierać będą twoje działania marketingowe. Nowoczesne maszyny, których używają firmy produkujące tekturę i produkty na jej bazie, pozwalają na uzyskanie naprawdę zaskakujących efektów. Dzięki temu możesz stworzyć tekturowe wizytówki, notesy, kalendarze czy breloczki, które będą świetnymi gadżetami reklamowymi. Tekturowe materiały promocyjne są nietypowe i przyciągają uwagę klientów, co pozwoli wyróżnić twoją firmę spośród konkurencji.
Jeśli prowadzisz firmę zajmującą się projektowaniem czy produkcją, tektura może być doskonałym materiałem do tworzenia makiety lub prototypu. Pomoże ci to zobaczyć, jak będzie wyglądał produkt końcowy, zanim rozpocznie się jego produkcja i trafi do klientów.
Tektura jest łatwa w obróbce, można ją wycinać, giąć i kleić, dzięki czemu możesz szybko testować różne pomysły i wprowadzać niezbędne poprawki. A że jest to też surowiec tani, pozwoli na zaoszczędzenie sporych pieniędzy i pomoże uniknąć błędów w wyliczeniach jeszcze na etapie projektowania.
Choć wydaje się, że tego typu działania wymagają większego nakładu finansowego, to zważywszy na uzyskany efekt sprzedażowy, może to spowodować znaczny wzrost sprzedaży. Ludzie lubią identyfikować się z czymś, co lubią, czym się interesują i co jest dla nich wartościowe. Produkt zapakowany w spersonalizowane pudełko z tektury wzbogacony zostanie o element emocjonalny. Oznacza to, że twoi klienci poczują się ważni i wyróżnieni, gdy na pudełku będzie ich imię oraz kilka pozytywnych słów nawiązujących do kupionego produktu i jego przeznaczenia. Wzbudzi to pozytywne emocje i zapewni lepsze połączenie z twoją marką.
Jeśli chcesz wykorzystać tekturę w biznesie, pomyśl o produkcji różnego rodzaju akcesoriów i organizerów. To mogą być tekturowe uchwyty do przenoszenia produktów, stojaki na ulotki czy nawet tekturowe segregatory do dokumentów. Te praktyczne i funkcjonalne rozwiązania pomogą zwiększyć efektywność pracy w biurze lub w punkcie sprzedaży. Ważnym dodatkiem będzie logo firmy i wybrane elementy graficzne, których używasz w folderach reklamowych.
Oryginalny sposób na wzbudzenie zainteresowania twoją firmą to stworzenie tekturowych puzzli reklamowych. Wybierz interesujący motyw związany z twoją działalnością i podziel go na części. Możesz je wykorzystać do prezentacji swojej firmy młodemu pokoleniu. Praca w grupach i układanie rozrzuconych puzzli to doskonały wstęp do przekazania informacji o tym, czym się zajmujesz.
Możesz też dokleić małe magnesy do każdego puzzla i w ten sposób zrobić coś, co uwielbia wiele osób. Mowa o magnesach na lodówkę. Puzzle w tej formie rozdawane przy różnych okazjach jako gadżet reklamowy, z pewnością zachęcą odbiorców do poznania twojej marki.
Oto kolejny sposób na to, jak wykorzystać tekturę w biznesie. Możesz jej użyć jako nośnika informacji na różnego rodzaju wydarzeniach firmowych oraz eventach. To mogą być tekturowe tablice informacyjne i bannery z logo firmy i krótkim, ale intrygującym hasłem reklamowym. Na planszach z tektury możesz też prezentować swoje produkty, usługi lub misję firmy. Dzięki wykorzystaniu tektury jako nośnika zaoszczędzisz na kosztach i zyskasz atrakcyjny sposób prezentacji.
Tektura to wszechstronny materiał, który może być wykorzystywany na wiele różnych sposobów w twoim biznesie. Nie ograniczaj się tylko do standardowego opakowania produktów – bądź kreatywny i wykorzystaj tekturę do promocji, organizacji i personalizacji swojej marki. Dzięki temu zyskasz przewagę konkurencyjną, zadowolonych klientów i pozytywny wizerunek firmy jako ekologiczny i innowacyjny podmiot na rynku.