Sytuacja związana z pandemią koronawirusa pokazała, jak bardzo istotna jest działalność e-commerce. W chwili, gdy miliony ludzi zmuszonych zostało do pozostania w domach, a wiele firm musiało bardzo szybko zmienić sposób działania, sprzedaż internetowa poszybowała w górę.
Klienci, którzy do tej pory większość towarów kupowali w sklepach stacjonarnych, teraz musieli zanurzyć się w świat Internetu i zamówić potrzebne artykuły on-line.
Co konkretnie oznaczało to dla producentów opakowań z tektury, właściciel sklepów internetowych i samych klientów?
Jeszcze nie tak dawno, rola opakowań służących do wysyłki towaru, była bardzo ograniczona. Paczka miała dotrzeć do klienta nieuszkodzona, podobnie, jak umieszczony w niej towar. Gdy tak się stało, opakowanie z tektury, zwykle lądowało w koszu na śmieci lub służyło za rozpałkę w piecu lub w ognisku.
Na szczęście tamte czasy mamy już za sobą i dziś, zamawiając towar przez internet, nierzadko czekamy nie tylko na to, co kupiliśmy, ale też ciekawi jesteśmy opakowania. Nie da się więc ukryć, że zarówno dla klientów, jak i sprzedawców oraz producentów, opakowanie z tektury ma znaczenie.
Firmy produkujące opakowania e-commerce dobrze wiedzą, jak wymagający są dziś odbiorcy, do których kierują swoją ofertę. Nie wystarczy już bowiem, że opakowanie będzie chronić towar, czy pełnić funkcję informacyjną i promocyjną. To zbyt mało, by się wyróżnić i zwrócić uwagę kontrahentów. Dlatego w swoich projektach, muszą uwzględnić też estetykę, funkcjonalność, wysoką jakość materiału i bezpieczeństwo. Wielkość opakowania powinna też w łatwy sposób dopasowywać się do gabarytów umieszczonych w nim przedmiotów. Tego rodzaju optymalizacja, w dużym stopniu przyspiesza procesy i wpływa na oszczędność materiału, a to przekłada się na zyski.
Tempo sprzedaży internetowej zmusza właścicieli sklepów do szukania jak najprostszych rozwiązań, które pomogą zaoszczędzić cenny czas. Dlatego opakowania e-commerce, które zamawiają, muszą być intuicyjne. Tak, by mogli płaski karton, przekształcić w bryłę w ciągu paru sekund, bez używania kleju czy taśmy klejącej. Nie bez znaczenia są też nadruki. I o ile te na zewnątrz nikogo już nie dziwią, to z pewnością pomysłem wartym uwagi są też ciekawe i intrygujące teksty wewnątrz. Tym bardziej, że w mediach społecznościowych coraz więcej influencerów, dzieli się z fanami opinią o zamawianym w Sieci towarze. To idealny sposób, by zwrócić na siebie uwagę, wysyłając towar w wyróżniającym się pudełku, które zostanie pokazane podczas unboxingu.
Bardzo szybko przyzwyczajamy się do wygody i ułatwiających życie pomysłów. Odkąd pojawiły się pudełka, które można otworzyć bez użycia nożyczek i walki z taśmą klejącą, od razu skradły one serca wielu klientów. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom wystarczy, że zerwiesz tekturowy pasek, by móc cieszyć się zawartością przesyłki. A co, jeśli z jakiegoś powodu, zechcesz odesłać towart? Wówczas wystarczy, że włożysz go do tego samego pudełka i zamkniesz je przy użyciu samoprzylepnej taśmy.
Źródło: Forbes