Jak pakować przesyłki żeby dotarły do adresata
12 stycznia 2023W co zapakować prezent – nie tylko w Walentynki
9 lutego 2023Jak wykorzystać opakowanie w strategii marketingowej? Pomogą ci w tym personalizowane pudełka z tektury, które szybko staną się wizytówką twojej marki. Dzięki nim zainteresujesz swoich odbiorców, zapraszając ich do swojego świata. To zaś pomoże ci zwiększyć świadomość twojej marki oraz jej rozpoznawalność.
Daj się zauważyć i postaw na personalizację!
Pakuj inaczej niż wszyscy
Atrakcyjne opakowanie nie tylko przyciąga uwagę, ale również wpływa na odbiór marki. Pomaga również budować jej rozpoznawalność wśród klientów. Warto zatem wykorzystać personalizowane pudełka z tektury do wyróżnienia się na tle konkurencji. Tym bardziej że możesz dopasować je do swoich produktów. Począwszy od surowca, przez kształt i formę po fakturę i kolor – wszystko to może stać się haczykiem, który przyciągnie uwagę potencjalnego klienta.
Możesz wybrać zarówno rodzaj, jak i grubość surowca, z którego twoje personalizowane pudełka z tektury będą wykonane. Dopasuj je pod kątem charakteru twojego produktu i wizerunku swojej marki. Jeśli stawiasz na ekologiczne rozwiązania, wybierz ekologiczne surowce. Postaw na pudełka, które nie będą wymagały dodatkowych zabezpieczeń, ani dodatkowej taśmy do ich zaklejania. Dzięki temu w świadomości odbiorcy zapisze się wizerunek twojej marki jako takiej, która dba o środowisko. Jeśli twoje produkty są luksusowe, podkreśl to, wybierając personalizowane pudełka z tektury w wersji premium. Możesz je wyróżnić dzięki zastosowaniu odpowiednich uszlachetnień jak choćby matowa czy połyskująca folia lub wybiórczy lakier UV. Takie pudełka będą zachwycać swoją estetyką i jeszcze lepiej dopasują się do twoich ekskluzywnych produktów.
Detale mają znaczenie
Personalizowanie opakowań z tektury zacznij od wyboru podstaw. Zastanów się, jaki powinny mieć kształt, w jaki sposób mają być one składane i jak zamykane. Czy mają mieć formę pudełek prezentowych, czy bardziej klasyczną? Możesz wybrać takie z wieczkiem, rozetą, kieszonką uchwytem, czy zawieszką. Wszystko zależy od specyfiki produktów, które tworzysz, a także przeznaczenia samego opakowania. Obecnie nawet wymagające projekty są z powodzeniem realizowane, a im bardziej charakterystyczne będzie twoje pudełko, tym lepiej będzie się wyróżniało na tle innych.
Równie istotny jest sam nadruk, więc zadbaj o to, aby był trwały, a przede wszystkim wyraźny i czytelny. Wydrukowany na zewnątrz opakowania od razu rzuci się w oczy, a umieszczony wewnątrz będzie miłą niespodzianką. Warto w tym miejscu pomyśleć również nad chwytliwym sloganem lub przesłaniem, które będzie zapadało w pamięć. Umieszczone na pudełku szybko stanie się rozpoznawalne i przyciągnie uwagę nowych klientów.
Personalizowane pudełka z tektury jako narzędzie marketingowe
Opakowanie może pomóc ci stworzyć silniejszą więź z klientem. Ta zaś przełoży się na twoje wyniki sprzedażowe. W końcu nic tak dobrze nie działa na decyzje zakupowe, jak zaufanie do marki. Poza tym twój wyjątkowy produkt zasługuje na wyjątkowe opakowanie.
Zadbaj o to, aby twoje pudełka były solidne i trwałe, a jeśli to możliwe — aby nadawały się do ponownego wykorzystania. Im ładniejsze wizualnie, tym większa szansa, że klient pozostawi je sobie i wykorzysta, chociażby do przechowywania, czy zapakowania prezentów. Poza tym solidne opakowanie będzie lepiej chronić twoje produkty przed uszkodzeniem na przykład podczas transportu.
Postaraj się również o to, aby takie opakowanie było spójne z identyfikacją wizualną twojej marki. Logo, kolorystyka, wszelkiego rodzaju nawiązania – to wszystko ma znaczenie.
Komu przydają się personalizowane pudełka z tektury?
Utarło się, że takie pudełka wykorzystywane są przede wszystkim przez sprzedających w branżach online. To oni wysyłają swoje zamówienia do klientów, a dzięki personalizacji mogą jeszcze lepiej zapisać się w ich świadomości. Niemniej jednak personalizowane pudełka z tektury świetnie spisują się również w innych działalnościach. Mogą na nich skorzystać, chociażby prowadzący działalność gastronomiczną, oferujący jedzenie na dowóz. Takie pudełka stosują również rękodzielnicy, rzemieślnicy oraz producenci przedmiotów dekoracyjnych. Dzięki temu ich dzieła są dobrze zabezpieczone, a przy tym jeszcze lepiej się prezentują. Personalizowane opakowania gwarantują im również lepszą rozpoznawalność oraz możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji.
Personalizowane pudełka z tektury mogą wywołać w odbiorcy pozytywne emocje, a pierwsze wrażenie jest zawsze kluczowe. Niby nie ocenia się książki po okładce, a mimo wszystko często to właśnie one nas przyciągają, bo zwracają naszą uwagę. Tak samo jest z opakowaniami, które trafiają w ręce klienta jako pierwsze. Odpowiednio spersonalizowane opakowania staną się wstępem do przygody z twoimi produktami i z pewnością zapiszą się w jego pamięci na długo.