O tym, jak ważnym materiałem jest tektura, wiedzą chyba wszyscy. Każdego dnia albo sami z niego korzystamy, albo stykamy się z nim w czasie zakupów, czy odbierania paczki od kuriera. Niby znamy zalety opakowań z tektury, ale czy wszystkie? Może warto je sobie przypomnieć i jeszcze bardziej docenić to, co tak bardzo ułatwia życie zarówno firmom, jak i tym, którzy używają tego rodzaju opakowań w swoich domach.
Zarówno tektura, jak i szkło to bardzo często wybierane materiały. Głównie dlatego, że są przyjazne dla środowiska naturalnego, ale nie tylko. Opakowania z tektury mają wiele zalet, o czym świadczy niesłabnący popyt na tego rodzaju produkty. Oto najważniejsze z nich.
Coraz więcej osób, którym zależy na dobru środowiska naturalnego, nie tylko wybiera opakowania z tektury, ale też interesuje się, czy ekologiczny był cały proces jego produkcji. Poza tym istotne jest czy oraz w jakim stopniu, dany produkt z tektury składa się z materiałów pochodzących z recyklingu.
Gdy omawiamy zalety opakowań z tektury, nie sposób pominąć tę bardzo ważną cechę. To w pełni ekologiczne produkty, przez co pomagają zmniejszyć ilość zanieczyszczeń, których pełno jest zarówno na ziemi, jak i w zbiornikach wodnych. To, że tektura jest biodegradowalna, sprawia, że zamiast do kontenera, często trafia do ogródków działkowych, gdzie wykorzystywana jest do ochrony drzew owocowych i staje się cennym składnikiem kompostu.
Odpowiednio segregowana tektura, dostaje kolejne życie i można ponownie zamienić ją na nowe opakowania.
Przeczytaj także: Tektura w ogrodzie — proste sposoby na wykorzystanie pudełek i kartonów
Klienci również cenią sobie tego rodzaju opakowania i jeśli tylko mają taką możliwość, wybierają te z tektury, zamiast plastikowych. Niezależnie, czy chodzi o opakowania z tektury używane w branży spożywczej, czy też w sklepach wysyłkowych. Wszędzie od lat niezmiennie króluje tektura i nic nie wskazuje na to, by miało się coś w tej sprawie zmienić. Ludzie coraz bardziej dbają o środowisko naturalne, a ponieważ tektura jest mu przyjazna, to wybierają właśnie ją. Dlatego firmy pakują swoje produkty w tekturę. Co więcej, zamawiają takie pudełka, które nie wymagają dodatkowego zabezpieczenia taśmą pakunkową. Wystarczy oderwać pasek zabezpieczający i zamówiony towar można wyjąć z pudełka. Najnowsze wersje opakowań do wysyłki mają też drugi pasek klejący, by klient w razie potrzeby mógł zwrócić kupiony przedmiot, bez dodatkowego oklejania pudełka taśmą.
Kolejne zalety opakowań z tektury to ich wytrzymałość na zgniatanie i zniszczenie. Choć wydawałoby się, że przecież karton to niezbyt trwały surowiec, więc jak mógłby ochronić zawartość przed zniszczeniem. Okazuje się jednak, że tektura tekturze nierówna. Poza tym, producenci opakowań z tektury wciąż opracowują nowe metody ich wzmacniania, zabezpieczania przed działaniem wilgoci oraz niesprzyjających warunków atmosferycznych, czy też przed zgniataniem. Dzięki temu pudełka mogą być składowane w magazynach na paletach i przewożone na duże odległości zarówno drogą lądową, jak i morską oraz powietrzną.
Tu opakowania z tektury wygrywają w wielu obszarach ich zastosowania. To, że są w miarę tanie, wiedzą ci, którzy używają ich na co dzień, czyli przedstawiciele branży e-commerce. To jednak nie koniec korzyści związanych z ceną. Zalety opakowań z tektury wynikają też z mniejszych kosztów transportu i składowania w formie rozłożonej. Są lżejsze od drewnianych skrzyń i zajmują mniej miejsca, mimo dużej ilości sztuk. Tańsze opakowanie to też mniejsze koszty wysyłki zamówionych towarów do klientów. Samochody kurierskie nie są przez to zbytnio obciążone, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i ograniczenie śladu węglowego.
Dlatego właśnie przedsiębiorstwa i firmy zajmujące się sprzedażą produktów, niezmiennie stawiają na opakowania z tektury.
Czasy, gdy pudełka były brzydkie, bez wyrazu i jakichkolwiek nadruków, mamy już za sobą. Teraz nastała era identyfikacji wizualnej, w czym doskonale sprawdzają się opakowania z tektury. Ich powierzchnia nadaje się do nadruków zarówno po zewnętrznej, jak i wewnętrznej stronie. Tym samym firmy mogą umieszczać na nich swoje logo, dane adresowe, czy też przekazywać informacje o najnowszych promocjach.
Pomaga to też wyróżnić się na tle konkurencji i dać się zapamiętać. To bardzo ważne zalety opakowań z tektury, ponieważ często otrzymują one drugie życie. Szkoda przecież wyrzucać ładne, trwałe i funkcjonalne opakowanie, które może przydać się zarówno w domu, jak i do zapakowania przedmiotu wysyłanego do znajomych.
Innym ważnym atutem kartonów spersonalizowanych jest świadomość marki wśród zamawiających. Dzięki temu znacząco rosną szanse, że ponownie wrócą oni do sklepu i zrobią w nim kolejne zakupy.
Jeśli chcesz zadbać o środowisko naturalne, wybór opakowania z kartonu wydaje się oczywisty również ze względu na jego wagę. Niewiele dodaje do ciężaru przedmiotu, który jest w nim umieszczony, co sprawia, że łatwiej donieść zakupiony towar ze sklepu do domu. Wyobraź sobie, że kupiłbyś buty zapakowane z drewnianą skrzynkę. Do tego parę innych przedmiotów również w ten sam sposób pakowanych i na zakupy musiałbyś zabierać wózek.
Nie musisz też zbytnio dopłacać do paczki, gdy chcesz ją wysłać na poczcie lub przez firmę kurierską.
To wybrane, najważniejsze zalety opakowań z tektury, o których warto wiedzieć. Jeśli więc do tej pory nie byłeś zbytnio przekonany do tego, aby jak najczęściej ich używać, teraz może się to zmienić. Swoim przykładem i dzieleniem się wiedzą, możesz uświadamiać też innych, którzy wciąż używają foliowych woreczków w sklepach, czy źle segregują śmieci, przez co mniej tektury trafia do recyklingu.