Opakowania z tektury to niezbędny element zarówno w branży e-commerce, jak i w większości firm produkujących różnego rodzaju towary. Nawet jeśli twoja firma posiada flotę samochodów, którymi transportuje zamówione produkty, to i tak musisz je w coś zapakować. Tym czymś najczęściej są opakowania z tektury. W zależności od rodzaju przewożonego lub wysyłanego towaru możesz używać małych opakowań z tektury, wielkogabarytowych i tych produkowanych na indywidualne zamówienie.
Niezależnie, czy twoja firma stawia dopiero pierwsze kroki, czy też jest już na rynku od wielu lat, idealny dostawca opakowań z tektury to naprawdę ważny element. Tym bardziej, jeśli chcesz osiągać coraz większe zyski i ciąć koszty.
Na co dokładnie powinieneś zwrócić uwagę, gdy składasz zamówienia na opakowania z tektury?
Takie właśnie powinno być zabezpieczenie dla twoich towarów. Zadbaj o szczegóły i kup takie, które w najwyższym stopniu spełniać będą swoje zadanie. Wówczas będziesz mógł swój towar zarówno bezpiecznie przechowywać, jak i transportować. Dodatkowo zyskasz też nowych, zadowolonych klientów. Takich, którzy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na zakupiony przedmiot, ale też opakowanie, w którym je otrzymali.
Wysokiej jakości towarom powinna towarzyszyć niemniej dobra jakość opakowania z tektury. Odpowiada ono za pierwsze wrażenie, wywierane na potencjalnym kliencie. Nie bez znaczenia jest więc nie tylko jakość tektury, z której jest wykonane, ale też nadruk, a w tym logo i hasło reklamowe. To twoja wizytówka, którą klient otrzyma wraz z towarem. Jeśli opakowanie będzie dobrej jakości, konsumenci zaadaptują je do domowego użytku i jeszcze długo pamiętać będą o firmie, z której pochodzi.
Przy składaniu zamówienia na opakowania, przygotuj grafikę oraz informacje, które mają się znaleźć zarówno na jego zewnętrznej części, jak i w środku. Coraz więcej sprzedawców wykorzystuje wewnętrzną powierzchnię pudełek z tektury do reklamowania swoich produktów. Sprawdza się to o wiele bardziej niż dołączane do przesyłki ulotki informacyjne. Podczas gdy one bardzo szybko lądują w pojemniku na odpady, pudełko nierzadko otrzymuje drugie życie. Zaadaptowanie do domowego użytku, nieustannie przypomina o twojej firmie i zachęta co ponownych zakupów.
Praktycznie każdy klient dziś wie, a na pewno wiedzą o tym sprzedawcy, że kupujący przez internet, ma 14 dni na zwrot zakupionego towaru. Jeśli zależy ci na wizerunku, a z pewnością tak właśnie jest, musisz zadbać o to, by twoje opakowania z tektury przetrwały nie tylko drogę do zamawiającego, ale i z powrotem. Może zajść taka potrzeba, gdy z jakiegoś powodu, odeśle on zamówiony produkt.
Dlatego twoje opakowania z tektury powinny być do tego dostosowane i tym samym ułatwić klientowi zwrot towaru. Bardzo dobrym rozwiązaniem są pudełka wyposażone zarówno w taśmy zrywające, jak i taśmy klejące. Te pierwsze ułatwiają bezproblemowe otwarcie przesyłki, a te drugie jej zaklejenie w przypadku zwrotu. W obu sytuacjach ani ty, ani twoi klienci nie musicie używać pakunkowej taśmy klejącej. Ten nastawiony na ochronę środowiska element, to dobry sposób na budowanie ekologicznego wizerunku twojej firmy
Jeśli z powodu słabej trwałości, opakowanie nie nadawałoby się do tego, nie licz na utrzymanie klienta na dłużej. Zmusisz go bowiem już na samym początku, do dodatkowego wysiłku i kosztów związanych z kupnem opakowania. Dlatego koniecznie zwróć uwagę na jakość tektury, z której wykonane są wybrane przez ciebie opakowania.
Rodzaj opakowania z tektury zależy przede wszystkim od produktów, znajdujących się wewnątrz. Nie bez znaczenia jest ich kształt, waga, kruchość i delikatność, czy też obecność elementów ostrych. Również to, czy towary składowane będą na paletach, warunkuje rodzaj użytej tektury. Pudełka, które znajdować się będą na samym spodzie, muszą wytrzymać nacisk kolejnych warstw, zapewniając w ten sposób stabilność konstrukcji. Dlatego opakowania z tektury powinny być odpowiednio wytrzymałe. Oznacza to, że duże znaczenie ma rodzaj surowca, z którego zostały wykonane.
Idealnym materiałem jest w tym przypadku 3 lub 5-warstwowa tektura falista. Nadaje się ona do produkcji zarówno małych opakowań fasonowych, jak i tych wielkogabarytowych. Gdy zamawiasz opakowania z tektury na przedmioty o nieregularnych kształtach i dużych rozmiarach, sprawdź, czy firma, która je produkuje, wykonuje opakowania na indywidualne zamówienie. Dowiedz się też, jakie parametry określające wytrzymałość i odporność na warunki atmosferyczne ma dany rodzaj tektury.
Najważniejszy jest twój towar. Pamiętaj o tym, gdy szukać będziesz oszczędności. Możesz w pierwszej chwili pomyśleć, by ograniczyć koszty i zamówić słabszej jakości opakowania z tektury. Ten pomysł sprawdzi się do pierwszej uszkodzonej lub zniszczonej jego zawartości. Możesz tego uniknąć, gdy od samego początku postawisz nie tylko na jakość towaru, ale też opakowania, w którym będziesz je przechowywać i transportować.
Nie każdą firmę, zwłaszcza w początkowym okresie działalności, stać na zakup bardzo dużej ilości opakowań. Sama produkcja lub zakup towarów, pochłania mnóstwo środków, więc cena kartonowych pudeł, nie jest bez znaczenia. Na szczęście wielu producentów wychodzi naprzeciw małym firmom i obniża ceny, nie uzależniając ich tak bardzo od ilości zamówionych sztuk. Możliwe jest to dzięki niskim wolumenom i szybszym metodom produkcji.
To kolejny argument i jednocześnie wskazówka, by pod każdym kątem sprawdzić firmę produkującą opakowania z tektury, zanim złożysz pierwsze zamówienie. Gdyby jednak okazało się, że jej właściciele złożyli obietnice bez pokrycia i zamówiony przez ciebie towar odbiega od pierwotnych ustaleń, możesz poszukać innego dostawcy.
Przy wyborze możesz też posiłkować się opiniami w Internecie lub poleceniami firm, z którymi współpracujesz. Możesz też oprzeć się na dotychczasowej historii firmy. Im dłużej jest na rynku, tym większa szansa, że opakowania z tektury, które produkuje, są naprawdę dobrej jakości.
To tylko niektóre elementy, które warto wziąć pod uwagę, składając zamówienie na opakowania z tektury. Jeśli jednak tylko te weźmiesz pod uwagę, z pewnością uda ci się wystarczająco dobrze dopasować ich rodzaj, jakość i wygląd, do towaru, znajdującego się w ofercie twojej firmy. Zmniejszysz też ryzyko strat spowodowanych zamówieniem opakowań u nierzetelnego producenta.