Zarówno przed Black Friday, jak i w okresie świąt producenci żywności i przedmiotów użytkowych nieustannie walczą o uwagę klientów. Wszechobecne reklamy wizualne i głosowe zachęcają do kupna tego, co wydaje się niezbędne i bez czego nikt nie poradzi sobie w codziennym życiu.
A ponieważ sprzedawców jest coraz więcej i każdy chce uskutecznić swoją sprzedaż, to wydawać by się mogło, że powinni oni szukać nowych, innowacyjnych sposobów, by się wyróżnić. Okazuje się, że nie muszą tego robić, jeśli wykorzystają displaye tekturowe oraz standy. To rozwiązania, które mimo upływu lat od ich pierwszego pojawienia się, wciąż doskonale się sprawdzają w działaniach marketingowych i reklamowych.
Jeśli cokolwiek sprzedajesz, bardzo możliwe, że zastanawiałeś się już nad wykorzystaniem w swoich działaniach marketingowych różnego rodzaju ekspozycji. To mogły być zarówno displaye, jak i standy, ale zrezygnowałeś ze względu na brak pomysłu na wyróżnienie się lub formę prowadzonego biznesu. Może jednak powinieneś przemyśleć ten pomysł ponownie? Oto kilka wskazówek, które mogą ci w tym pomóc.
Displaye tekturowe i standy mogą przybierać różne formy. W zależności od tego, co chcesz w nich umieścić i gdzie mają być wystawione, różnić się będą wielkością, kształtem i funkcjonalnościami.
To jedna z bardziej popularnych i powszechnie spotykanych form prezentacji oraz promocji produktów. W jego skład wchodzą kuwety i kieszonki, w których można umieścić zarówno produkty, jak i foldery reklamowe. Spotykane są w większości marketów z artykułami spożywczymi, papierniczymi i chemii domowej. Regał taki zwykle stoi w najbardziej ruchliwych miejscach, gdzie szansa na bycie zauważonym przez potencjalnych klientów jest największa.
Ten rodzaj ekspozycji możesz wybrać w sytuacji, gdy chcesz zaprezentować swoje produkty na przykład w miejscu, gdzie klienci płacą za zrobione w sklepie zakupy. Przy okazji kasjerka może proponować ich zakup, od razu wskazując dłonią na konkretne przedmioty. Idealnie nadają się do prezentacji małych przedmiotów, które mogłyby zostać niezauważone, gdybyś umieścił je w dużych, wolnostojących displayach tekturowych.
Display tekturowy typu kosz zasypowy sprawdzi się w sytuacji, gdy chcesz zrobić wyprzedaż w sklepie. Niewielkich rozmiarów przedmioty możesz umieścić w koszu, gdzie klienci samodzielnie będą mogli wybrać taki, który najbardziej im odpowiada. To mogą być zabawki, przedmioty biurowe, książki, płyty, słodycze, czy napoje w małych butelkach. Pamiętaj jednak, by nie umieszczać w koszach przedmiotów, które w trakcie przeglądania, mogłyby ulec uszkodzeniu lub zniszczeniu.
Tego rodzaju stand pomoże ci zareklamować produkty w sytuacji, gdy jedynie chcesz o nich poinformować klientów. Na tekturowej ściance możesz umieścić slogan reklamowy, logo swojej firmy lub sklepu, czy też wskazać kierunek, w którym należy się udać, by trafić właśnie do ciebie. Na ściance możesz dodatkowo umieścić niewielkie pojemniki na foldery i ulotki reklamowe dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat twojej oferty.
Displaye z tektury nie mogą być takie same na każdą okazję. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać ich potencjał, powinieneś odpowiednio je zaprojektować. Inny kształt powinny mieć w okresie świąt Bożego Narodzenia, a inny na Black Friday, czy Black Week. Jeśli tylko się sprawdzą, możesz wykorzystywać je cyklicznie, gdy tylko znów pojawi się okazja i przyjdzie na nie czas.
Display pod względem kształtu powinien nawiązywać do tematu przewodniego promocji twoich produktów. W święta będzie to choinka lub sanie Mikołaja. W Walentynki serce, a w Halloween wielka, pomarańczowa dynia. Wszystko zależy od twojej inwencji twórczej i produktów, które promujesz.
Drugim ważnym elementem jest kolor, który z jednej strony nie może być zbyt rażący, a z drugiej ginąć na tle innych przedmiotów, czy wystroju otoczenia. Możesz też grać wielkością displaya, dzięki czemu szybciej rzucisz się w oczy przechodzącym obok, potencjalnym klientom.
Wydawać by się mogło, że tego rodzaju formy promocji zarezerwowane są jedynie dla sklepów i firm sprzedających swoje towary stacjonarnie. Nic bardziej mylnego, ponieważ śmiało możesz je wykorzystać w działalności e-commerce. W zwracających na siebie uwagę i zapadających w pamięci dzięki formie i kolorom displayach możesz umieścić foldery reklamowe. Tu również twoja pomysłowość nie powinna ograniczać się do zwykłych broszur, bo te są zbyt opatrzone i nie wzbudzają zainteresowania. Idź krok dalej poza standardy i przewidywalne schematy.
Każde działanie marketingowe to forma inwestycji, ale dobrze przemyślana ma duże szanse na solidny zwrot z nadwyżką. Dlatego pomyśl o zrobieniu czegoś praktycznego i chwytliwego. Nawet jeśli sprzedajesz usługi, informacje o nich możesz odpowiednio zapakować. To mogą być małe opakowania z tektury z nadrukiem i logo oraz adresem internetowym twojego sklepu, czy firmy. Do środka możesz włożyć folder reklamowy, kupon rabatowy oraz bilecik z podziękowaniem za zainteresowanie i odwiedziny na stronie internetowej.
Nie zapomnij w przypadku tego rodzaju promocji zamieścić wyraźnej informacji, że to, co leży na displayu, można wziąć za darmo.
Nie bój się prowokować, choć pamiętaj o dobrym smaku i umiarze, gdy chodzi o niekonwencjonalne pomysły. W innym przypadku twoje działania przyniosą odwrotny skutek do zamierzonego. Sztuką jest połączenie kształtu displaya z twoimi produktami lub usługami i czasem, okazją lub świętem, w którym chcesz je promować. To na pewno nie jest coś, co wymyśla się na poczekaniu. Dlatego z wyprzedzeniem planuj tego rodzaju działania marketingowe. Korzystaj też z pomocy grafików i sprawdzonych firm, które zajmują się produkcją tego rodzaju ekspozytorów.
Powodów jest co najmniej kilka. Przede wszystkim możesz je dostosować do swoje oferty sprzedażowej. Nie tylko zmieszczą się w nich oferowane przez ciebie przedmioty, ale też same displaye tekturowe mogą nawiązywać do nich swoim kształtem. Tektura to materiał bardzo elastyczny, gdy chodzi o dopasowywanie jej do funkcji, jaką ma pełnić. Dowolny kształt, wielkość, połączenia i miejsca dla produktów to tylko niektóre z zalet. Displaye tekturowe i standy możesz zadrukować tak, jak chcesz, a wszystko po to, by były jak najbardziej spójne z twoją firmą i produktami, czy usługami.
Są też bardzo praktyczne, gdy chodzi o przechowywanie. Zwykle sam możesz je składać i rozkładać. Jest to dobre w sytuacji, gdy wykorzystujesz je tylko w określonym czasie, jak choćby w Boże Narodzenie, czy Walentynki. Po złożeniu nie zajmą dużo miejsca, a dobrze zabezpieczone, służyć ci będą przed kolejne lata.
Displaye tekturowe są stosunkowo tanie, w porównaniu do innych form reklamy i działań marketingowych. Dzięki temu nie musisz się zbytnio przejmować, gdy ulegną zniszczeniu, ponieważ zakup nowych nie nadszarpnie aż tak bardzo twojego firmowego budżetu.
Tym, co jest również bardzo duży ich atutem, jest przyjazny stosunek do środowiska naturalnego. Wykonane z tektury są tym samym w pełni biodegradowalne. Po umieszczeniu w kontenerze na papiery ponownie trafią do obiegu i będzie można z nich wytwarzać nowe produkty z tektury.