Odkąd Black Friday zagościł w polskiej rzeczywistości, z niecierpliwością czekają na niego zarówno właściciele sklepów, jak i klienci. Ci pierwsi mają szansę nie tylko wyczyścić magazyny z zalegającego od miesięcy towaru, ale też pozyskać nowych klientów, których potem będzie można zachęcać do powrotów. To również okazja, by wypromować nowe towary, które zasługują na uwagę kupujących.
Jak zatem przygotować sklep na Black Friday, by to wszystko stało się twoim udziałem?
Są takie dni w ciągu roku, których jako sprzedawca nie możesz przeoczyć. Nawet, jeśli zdarza ci się od czasu do czasu odpuścić swoje zaangażowanie w sprzedaż, to w Black Friday tego nie rób. Mimo obniżonych w tym dniu cen, zyski i tak mogą przejść twoje najśmielsze oczekiwania, a z innych profitów czerpać będziesz korzyści przez kolejne miesiące.
Jednak aby tak się stało, musisz odpowiednio przygotować swój sklep na ten dzień czy też kilka dni, bo możesz ogłosić też Black Week. To dni, kiedy zarówno sprzedaż, jak i napływ klientów mocno szybuje w górę.
Potencjalni nabywcy twoich towarów dużo wcześniej przeglądają Internet w poszukiwaniu mega promocji związanych z Black Friday. Im więcej trafi ich do twojego sklepu, tym większych zysków możesz się spodziewać. Poza tym, nowi klienci mogą zostać z tobą na dłużej i wracać na kolejne zakupy produktów, które będą w sprzedaży już po normalnych cenach.
To tylko niektóre korzyści, jakie możesz odnieść, pod warunkiem, że zadbasz o kilka ważnych szczegółów.
Na sukces w branży e-commerce składa się wiele czynników. Niektóre z nich są kluczowe i do takich wydaje się należeć dobre przygotowanie oraz jak najlepsze wykorzystanie szału zakupowego związanego z Black Friday.
Niezależnie, czy to twój pierwszy Black Friday, czy kolejny, nie rezygnuj z dokładnie opracowanego planu całej akcji promocyjnej. Zawrzyj w nim wszystko, co jest kluczowe w twoich działaniach i o co powinieneś w tym czasie zadbać. Taka checklista może uchronić cię przed dużymi stratami i to nie tylko finansowymi.
Dobrze przemyśl, na sprzedaży których produktów zależy ci najbardziej. Uważaj jednocześnie, by twój sklep nie przypominał wyprzedaży garażowej. Postaw na te towary, które przyciągną największe grono kupujących i delikatnie zasugeruj, że warto zajrzeć jeszcze w inne zakamarki twojego sklepu.
Szybkość ładowania się sklepu zarówno na komputerach, jak i w telefonach to w dni gorących wyprzedaży bardzo ważny element. Zniecierpliwiony klient szybko może zrezygnować z zakupów, gdy będzie musiał czekać na zrobienie kolejnego kroku w drodze do finalizacji zamówienia lub kiedy zechce obejrzeć inne produkty.
Nawet, jeśli miałbyś na kilka dni zatrudnić dodatkowe osoby do obsługi sklepu, nie pozwól by klienci musieli czekać na kontakt. Choć często te same produkty można znaleźć w wielu sklepach, to tym, co przekonuje do zakupów w jednym z nich, jest często obsługa klienta i szybkość realizacji zamówienia. Zaskocz swoich klientów nie tylko czasem odpowiedzi na zapytania, ale i wysyłką zamówionych towarów.
Nie bazuj na domysłach, gdy chodzi o faktyczny stan magazynowy w twoim sklepie. Lepiej, by zostało ci nieco produktów, niż gdyby miało ich zabraknąć w tym wyjątkowym dniu. Sprawdź też, czy masz wystarczającą ilość opakowań z tektury, w których wysyłać będziesz sprzedany towar. Dopasuj je w miarę możliwości do gabarytów, dzięki czemu zmniejszysz zużycie wypełniaczy.
Dziś coraz więcej osób ceni sobie podejście ekologiczne sklepów internetowych. Dlatego zaopatrz się w przyjazne środowisku fasonowe opakowania z tektury. Nie będziesz musiał je owijać w folię, a różne wielkości pozwolą na lepsze wypełnienie przestrzeni wewnątrz nich. Tym samym zyskasz w oczach klientów i masz szansę na ich polecenia w gronie znajomych.
Nie zostawiaj wszystkiego na ostatnią chwilę. Nawet, jeśli przez cały czas nie narzekasz na nadmiar czasu, znajdź go, by wszystko dopiąć na ostatni guzik. Im lepiej to zrobisz, tym mniej niespodzianek pojawi się na twojej drodze w Black Friday. Sprawdź też przygotowanie osób, które pracują w sklepie. Upewnij się, czy każdy wie, za co odpowiada i co należy do jego obowiązków. Gdy wszystko pójdzie zgodnie z planem, masz szansę na dużą sprzedaż i większy sukces.