Tektura w reklamie już od dawna odgrywa bardzo ważną rolę i wykorzystywana jest na wiele różnych sposobów. Trzeba przyznać, że robi to z dużym powodzeniem, ponieważ spotkać ją można zarówno w centrach handlowych, jak i miejscach rozrywki. To z jednej strony bardzo uniwersalny materiał, a z drugiej idealnie wpasowujący się w obecne trendy działań ekologicznych.
Jak konkretnie reklamy z kartonu i tektury wspierają branżę reklamową?
Być może, podobnie jak wielu ludzi, ty również używasz zamiennie słów tektura i karton. Dla osób, które na co dzień nie zajmują się tym zawodowo i nie korzystają z tych materiałów w swojej pracy, nie ma znaczenia, czy a jeśli tak, to czym konkretnie różnią się one między sobą.
Możesz to jednak zmienić i od dziś świadomie używać tych pojęć w odniesieniu do tego, czego w rzeczywistości dotyczą.
Karton to elastyczny i jednolity wyrób papierniczy o gramaturze między 160 g/m² a 315 g/m². Dzięki temu jest dużo łatwiejszy w obróbce i może być wykorzystywany między innymi do produkcji lekkich opakowań, okładek do książek, teczek, pocztówek, czy wizytówek. Jest idealny do wykonywania na nim nadruków, stąd chętnie używają go działy marketingowe w wielu firmach.
Tektura natomiast posiada gramaturę przekraczającą 315 g/m2 i tym samym jest zarówno wytrzymalsza, jak i sztywniejsza niż karton. Choć traci na elastyczności, to zyskuje na wytrzymałości, przez co nadaje się do produkcji większych opakowań, trwałych i odpornych na zgniecenia pudeł oraz palet produkcyjnych. Dzięki dodatkom chemicznych, można jeszcze bardziej zwiększyć jej odporność na działanie czynników zewnętrznych oraz na uszkodzenia mechaniczne. Gdy chodzi o rodzaj, to dostępna jest tektura lita i falista.
Wysoka odporność tektury sprawia, że doskonale nadaje się do wykorzystania w celach marketingowych, gdzie liczy się sztywność i odporność.
Poza tym, coraz częściej wybierana jest do zastosowania w reklamie ze względu na swoje ekologiczne właściwości. Po wykorzystaniu jej, firmy mogą oddać ją do recyklingu i tym samym przedłużyć jej życie.
Bardzo możliwe, że do tej pory nie zwracałeś uwagi na to, z czego wykonane są reklamy, które mijasz na ulicy lub w sklepie.
Tektura w reklamie to między innymi różnego rodzaju standy, służące do promocji produktów. Są funkcjonale, przykuwające uwagę i mają atrakcyjną cenę, co nie jest bez znaczenia przy większych zamówieniach.
Do wyboru masz reklamowe:
Ich dużą zaletą jest też niska waga, dzięki czemu bez problemu przeniesiesz je w dowolne miejsce bez pomocy innych osób. Samo ich rozłożenie, również nie sprawi ci najmniejszej trudności.
Ekspozytory kartonowe to idealny sposób na wypromowanie produktów nie tylko w sklepie, ale też na różnego rodzaju targach. Nie potrzebujesz przy tym specjalnego środka transportu, ani ekipy ludzi do ich rozłożenia. Gdyby po zakończeniu korzystania z nich, któryś z ekspozytorów uległ uszkodzeniu, nie musisz zajmować się jego naprawą. Wystarczy, że po prostu oddasz go do recyklingu.
Z kolei standy wykonane są z solidnej tektury i również doskonale sprawdzą się zarówno w siedzibie twojej firmy, jak i w czasie wyjazdowych akcji promocyjnych, czy targów. Dobrze dobrana grafika i hasła reklamowe, które możesz na nich nadrukować, z pewnością przyciągną potencjalnych klientów i zainteresowanych współpracą kontrahentów.
Karton i tekturę możesz też wykorzystać do wykonania gadżetów reklamowych, katalogów, ulotek, czy teczek, w których przekazywać będziesz klientom materiały marketingowe.
Dzięki ekologicznemu podejściu do reklamy, twoja firma z pewnością wiele zyska w oczach klientów i partnerów biznesowych. Niezależnie, czy prowadzisz sklep, czy świadczysz usługi, możesz dopasować reklamę wykonaną z tektury i kartonu do swoich potrzeb. Wiele firm z pewnością wykona również stojaki reklamowe, standy, czy ekspozytory kartonowe zgodnie z twoim indywidualnym projektem.