Czasy, kiedy produkty kupowało się jedynie w sklepach stacjonarnych, bezpowrotnie minęły. W erze digitalizacji i szybkiego rozwoju branży e-commerce trzeba pogodzić się z faktem, że coraz większa sprzedaż odbywać się będzie w formie zamówień na odległość, w tym tych składanych przez internet. Poza tym zwiększają się wymagania klientów, którzy coraz większą uwagę zwracają na to, jakie materiały zostały użyte oraz w jaki sposób i z jakim poszanowaniem środowiska naturalnego pakowane są produkty, które zamawiają. Wydaje się, że w tym kontekście, przyszłość tektury falistej jawi się raczej w jasnych kolorach. Z czego to wynika?
Materiałem opakowaniowym, który charakteryzuje się niesłabnącą elastycznością, gdy chodzi o dopasowanie do potrzeb zmieniającego się rynku, jest tektura falista. Dzięki nowoczesnym urządzeniom cyfrowym możesz tak spersonalizować opakowania, że staną się doskonałym narzędziem marketingowym, który nie tylko pomaga sprzedawać produkty, ale też wzmacnia markę.
To już nie jest szare, bezbarwne i anonimowe pudło, w którym sprzedawcy wysyłają swoje towary. Teraz nawet najmniejsze produkty możesz otrzymać w spersonalizowanym pudełku z tektury falistej. Zadrukowane zarówno z zewnątrz, jak i po wewnętrznej stronie, staje się nośnikiem ważnych zarówno dla sprzedającego, jak i kupującego informacji. Dzięki temu, że obecnie można dodrukować nawet niewielkie nakłady opakowań bez straty dla firmy, która się tym zajmuje, również drobni sprzedawcy mogą się wyróżnić. Nie muszą jednocześnie inwestować dużych pieniędzy w opakowania produktów sezonowych, czy niszowych.
To coś, czego nie możesz powtórzyć, dlatego powinieneś dobrze przemyśleć każde działanie marketingowe. Dzięki temu pierwsze wrażenie, jakie wywrzesz na nowym kliencie, uczyni z niego twojego stałego klienta. Liczy się tu pierwsza chwila, w której twój klient przystępuje do rozpakowywania przesyłki od ciebie. Jeśli będzie się musiał przy tym namęczyć, bo dostępu do środka broni kilka warstw taśmy pakunkowej, nie licz na słowa zachwytu. Przyszłość tektury falistej raczej tak nie wygląda i nie ma w niej miejsca na zbędne odpady, które nie wpisują się w trendy ekologiczne.
O wiele więcej zdziałasz, jeśli zadbasz o pozytywne doświadczenia konsumentów, którzy zwracają uwagę zarówno na wysoką jakość opakowań i estetyczny design, jak i nietypowe sposoby wykorzystania wolnej przestrzeni każdego z opakowań e-commerce.
Przyszłość tektury falistej jawi się w jasnych kolorach zarówno dzięki konsumentom, jak i sprzedawcom, którzy wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom. Wysoka jakość tektury to już norma. Teraz powinna być ona jak najbardziej ekologiczna. Oznacza to, iż nie wystarczy już, że jest w 100% biodegradowalna, ale ważne jest to, jak długo się rozkłada. Nie bez znaczenia jest też źródło, z którego pochodzi oraz to, ile wody zużyto do jej wyprodukowania.
Poza tym, najlepiej gdyby opakowanie nadawało się też do zwrotu zamówionego towaru. Dodatkowa taśma sklejająca to nie tylko praktyczne rozwiązanie. To też informacja dla klienta, że zależy ci na jego zadowoleniu z zakupionego produktu.
W skali światowej opakowania z tektury falistej powinny nie tylko dobrze chronić produkty w czasie transportu i magazynowania. Wskazane jest też, aby pomagały w działaniach logistycznych. Zwróć więc uwagę na sposób zadruku opakowań zbiorczych i jak najlepsze wykorzystanie miejsca wewnątrz nich.
Trzeba być EKO na każdym etapie procesu produkcji towarów, które sprzedajesz. Opakowanie z tektury falistej owszem spełnia te wymagania, ale jest tylko jednym z elementów, na które coraz więcej konsumentów zwraca baczną uwagę. Interesują się oni zarówno tym, czy ekologiczna jest produkcja, jak i proces pozyskania surowców, z których korzystasz. Ekologiczne uprawy, biodegradowalne tusze i atramenty używane do nadruków, rozpuszczalne w wodzie wypełniacze opakowań, powoli stają się standardem. Jeśli więc chcesz istnieć za kilkanaście lat, już dziś musisz zrobić wszystko, by spełnić te proekologiczne wymagania potencjalnych klientów.
Jak widzisz, przyszłość tektury falistej naprawdę jawi się w jasnych kolorach. To dobra wiadomość, ponieważ możliwości, jakie ten surowiec daje producentom opakowań, są naprawdę spore. A to z pewnością jeszcze nie koniec innowacji i udoskonaleń tego niby prostego produktu, jakim są opakowania z tektury. Być może sam wniesiesz coś od siebie i twój pomysł wpisze się w najnowsze trendy na rynku opakowań.
Źródło: konicaminolta.pl